לא לעולם חוסן,
המשק הישראלי, והצרכנות הישראלית, עומדת לפני פיצוץ לא יום לא שבוע ולא חודשים, הכול יתפוצץ לנו בפנים. אז אנחנו 8 מיליון תושבים, אצלנו על כול אדם יש ממ"ר של מרכז מסחרי, המסחר מתחלק בין יותר עסקים מאשר יש לביקוש, החברות הציבוריות ממשיכות להיכנס לתחום המסחר הקמעונאי, לא הספיק לאלביט ליפול עם מותג האופנה GAP, ולמשביר לצרכן עם OFFICE DEPOTT ועכשיו החליטה עוד חברה ציבורית העוסקת במרכול גדול לעולם כלי הכתיבה כתחרות ל-OFFICE DEPOTT שרק עכשיו נקנתה מהמשביר לצרכן והמתחרה הגדול שהיה לה מבית שופרסל STAPLESS רשת מכשירי הכתיבה מארצות הברית שהתרסקה בישראל ושאריותיה נרכשו ע"י OFFICE DEPOTT בזמנו. כ-יועץ שיווק, אני שומע את זעקתם של שוכרים בקניונים הנחשלים, על דמי השכירות הגבוהים שהם משלמים, על אחוז גבוה מהפדיון שהם נאלצים לשלם זאת עוד שהקניון ריק כול היום, תוסיפו לזה את עיר הקניונים ושטחי המסחר המקבלים עכשיו את ה"מגה" של הקניונים בבאר שבע. ולאן ילכו הקונים, היכן הם יטילו ומאיזה קניון או מרכז מסחרי הם יקנו. כ-יועץ עסקי אני רוצה לנתח את החלטתו של רמי לוי, איש המרכולים, המנהל את עסקיו דרך חברה ציבורית, כאשר מה הטעם להקים עוד מותג של מכשירי כתיבה שיש בארץ את המותג המוביל שרק עכשיו יצא מפשיטת רגל קשה אל רכישה ע"י איש עסקים ממונף אחר, ו עוד מספר שחקנים מובילים בתחום בישראל, האם ההשקעה של החברה הציבורית של איש המרכולים היא הטריגר לפתוח ולהילחם בעוד תחום רווי ולא רווחי, האם מישהו בודק כדאיות השקעה שכזאת, איזה תוכנית עסקית תהיה למיזם שכזה, הורדת מחיר, יתרון כי המוצרים ימכרו תחת אותה קורת גג של המרכולים (שהרי זה לא חדש ולא מחדש שום דבר) או שאני בכובע של-יועץ אסטרטגי שוב נתפס לתרגילי יחסי הציבור של איש המרכולים העושה את עבודתו למען עסקו נאמנה +. פתיחה של עוד מיזם כמו OFFICE DEPOTT רק תגרום לקריסה של מחירים, לאילוץ הספקים להוריד עוד מחירים, לייבוא עוד יותר זול, ולרווח קטן עם בכלל. אולי אני צריך לחבוש לרגע את כובעי כ-יועץ עסקי, ולא את הרווח מחפש איש המרכולים אלה את המחזור ותזרים המזומנים שיניב מיזם שכזה, ועוד דבר, אני לא שומע בזמן האחרון את המיזם החדש של רשת המשביר לצרכן, הלוא היא רשת המרכולים החדשה. מישהו יודע עם כבר יצאו תוצאות עסקיות למיזם?