שיווק באינטרנט, בשונה משיווק בכלי מדיה אחרים, הוא שיווק מאד ממוקד וכזה המאפשר מעקב פרטני אחר כל פעולה, שעשיתם וניתוח הצלחתה או אי הצלחתה עם כלי עזר פשוטים ומאד משמעותיים. האינטרנט, בניגוד לכל יתר המדיות הקיימות הוא עולם אינטראקטיבי דו כיווני. כלומר, כל מה שאני בתור בעל חברה עושה יכול להגיע אל הצרכן, וכל מה שהצרכן עשוה ברשת, יכול להגיע אלי כבעל החברה. יחס הגומלין הזה הוא הכלי העיקרי לעבודת שיווק באינטרנט.
עשה ואל תעשה בשיווק העסק שלך
שיווק אינטרנטי מצריך חשיבה שיווקית חדשה ושונה ממה שהכרנו במדיות חד כיווניות. האפשרויות שהאינטרנט מעלה בפנינו לשיווק הן מאד ממוקדות, והן יכולות למקד אתכם במטרה באופן מאד ייחודי. פרסום באינטרנט צריך להתחשב בעובדות אלה ולהתמקד בפלח הגולשים שמעניינים אתכם בלבד, ולא בכלל הגולשים בזמן נתון. פילוח ומיקוד הם שני הכללים החשובים בשיווק ופרסום באינטרנט.
אז מה אסור לעשות בשיווק באינטרנט:
- אסור לנסות להגיע לכלל הגולשים - זה בלתי אפשרי, לא יעיל ועלול להרוס אתכם תקציבית.
- אסור להתפזר יתר על המידה - התפזרות ברשת כה גדולה לעולם לא תהיה אפקטיבית.
- אסור להזניח את קידום האתר שלכם שהוא המפתח לנגישות הגולשים אליכם במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל.
ומה צריך לעשות:
- יש ללמוד להשתמש בכל הכלים הסטטיסטיים העומדים לרשותכם ברשת.
- יש ללמוד להתמקד בפלח הגולשים הרלוונטי לעסק שלכם ושם לפרסם.
- יש ללמוד לקדם את האתר שלכם כל הזמן ולהבין שזה המפתח למאמצי השיווק ברשת.
- יש ללמוד לעשות שימוש ברשות החברתיות כדי למתג ולקדם את העסק שלכם.
- יש לעדכן את הקמפיין השיווק שלכם באינטרנט על בסיס יומי ולתקן ולשפר כל הזמן.