שיווק ברשתות חברתיות
שיווק בפייסבוק
שיווק בפייסבוק הופך בזמן האחרון לדבר החם ביותר ברשת. מכיוון שפייסבוק הוא האתר הניגלש ביותר ברשת הרי שמובן מאליו מדוע המפרסם והמשווק ברשת רוצה לעשות שימוש ברשת זו כדי לשווק את העסק שלו ללקוחותיו. במקום בו נמצא הלקוח - שם צריך לשווק לו את המוצרים והשירותים. הצעד הראשון הוא כמובן פתיחת אתר בפייסבוק וניהולו ואת זה יש לעשות עם חברה לשיווק וקידום באינטרנט מקצועית כשמדובר באתרים של חברות מסחריות או ציבוריות או של אנשים ומותגים מפורסמים.
שיווק בלינקדין
לינקדין אינה רשת חברתית בגודל של פייסבוק אך יש לה למעלה ממאה וחמישים מליון חברים. בתחומה לינקדין היא הגדולה והמשמעותית ביותר - בתחום העסקים והנטוורקינג. כל מי שרוצה להיות נוכח בעולם העיסקי חייב לשווק את עצמו גם ברשת לינקדין. חשוב לזכור כי שיווק ברשתות חברתיות נעשה לרוב באמצעות התחברות אישית ולא באמצעות כלי פרסום המוניים. הרעיון של הרשתות החברתיות הוא חיברות והחברות המסחריות נכנסות לטריטוריה הזו כשהן מודעות לדבר.
Pinterest
רשת חברתית זו נחשבת כיום לרשת החברתית השלישית בגודלה בעולם, אחרי פייסבוק וטוויטר והרעיון העומד מאחוריה הוא שהיא משמשת כלוח שעם ענק שכל אחד יכול לנעוץ עליו תוכן שמעניין אותו. רוב התכנים הם ויזואלים, אבל לא רק. הרשת הוקמה לפני כשלוש שנים והיא כבר מונה כמה עשרות מליוני חברים. נתונים מראים שיש לה יותר קישורים חיצוניים מאשר לטוויטר. עובדות אלה הופכות גם רשת זו לחביבת המשווקים והם פועלים בה בשיטות דומות.
Twitter
טוויטר היא הרשת החברתית השנייה בגודלה אחרי פייסבוק וכמו רשת זו גם היא מיועדת לחיבור בין אנשים ספציפיים אלה לאלה. גם שיווק באמצעות פלטפורמה זו נעשה בדרך של שיתוף החברים באתר המסחרי שלכם וניהולו הנכון ולא על ידי פירסום "חוצות" גורף ברשת.
לסיכום
שיווק ברשתות חברתיות הינו חלק אינטגראלי בתחום השיווק באינטרנט, הקשרים החברתיים בעולם המדיה של היום מאפשרת חשיפה עצומה לתוכן שיווקי ולהפצתו למילוני אנשים דבר שמשמח הרבה מאוד מפרסמים. המפרסמים הללו יכולים אף לפלח את קהל היעד שלהם ולהגיע לקהלי יעד יותר ממוקדים וכך לפרסם רק לאנשים הרוולטים להם ולחסוך בעליות בפירסום לקהלי יעד לא רלוונטים. הרשתות החברתיות הפכו לפלאטפורמה להפצת תוכן שיווקי, ומיליוני גולשים נתקלים באין ספור מודעות פרסום ברשתות החברתיות שהם משתמשים. הזמנים החדשים שכל הקשרים החברתיים הינם ווירטאלים, אפשריות הפרסום היא אין סופית, ומגמה זו הולכת ומתגברת במיוחד ברשתות החברתיות.