מחירי הדלק הולכים ועולים, והצרכנים מחפשים דרך להקטין את הוצאות הנסיעה שלהם, בין אם זה בצמצום בנסיעות או במעבר למכונית חסכונית יותר. טויוטה היברידית חדשה עשויה לספק מענה מיטבי לבעיה, ויותר ויותר צרכנים מבינים זאת.
אם בעבר מכונית היברידית נחשבה לייצור מוזר וחשוד בשוק המכוניות, הרי שכיום היא הופכת לפתרון מקובל ושכיח למדי לבעיית התחבורה החסכונית. לאחר מספר שנים של שיווק במחירים שמתאימים יותר לגאדג'ט יוקרתי, מחירה של הטויוטה ההיברידית החדשה ירד ועומד כיום על ערך סביר ביותר. כתוצאה מכך קהל היעד של הרוכשים הפוטנציאליים גדל משמעותית. רק בשנה האחרונה בוצעו יותר מ- 10,000 רכישות של המכונית, והמספר צפוי לגדול השנה ובשנים הקרובות.
על פי נתוני היצרן הטויוטה ההיברידית החדשה מסוגלת לעבור 29.4 קילומטרים תוך צריכת ליטר אחד בלבד של בנזין בנסיעה עירונית ו- 27 קילומטרים בנסיעה משולבת. מדובר על פער של כמעט פי 3 מהנתונים של המכוניות הרגילות. אפשרות כזאת של צמצום הוצאות הדלק קוסמת לרבים. השאלה היא האם נתוני הצריכה היוצאים דופן עומדים במבחן המציאות, והאם תכונותיה האחרות של הטויוטה ההיברידית החדשה, כגון בטיחות, נוחות בנסיעה, מהירות וכדומה, אינן נופלות מול המתחרות.
אם כן, מבחנים עצמאיים מראים שנתוני צריכת הדלק של הטויוטה ההיברידית החדשה רחוקים מאלה המוכרזים על ידי היצרן, ועומדים על כ- 16 קילומטרים לליטר בנזין. מצד אחד, זה נתון מאכזב. מצד שני, זהו עדיין נתון מצוין בהשוואה למכוניות הרגילות, במיוחד בהתחשב בעובדה שנסיעות המבחן בוצעו בין היתר בתוככי פקקי הבוקר של אזור המרכז. מיכל הדלק של המכונית מכיל 36 ליטר בנזין, ומאפשר, על פי נתוני המבחן, לנסוע למרחק של יותר מ- 650 ק"מ, כלומר לחצות את הארץ מצפון לדרום.
לסיכום, הטויוטה ההיברידית החדשה היא מכונית חסכונית, אם כי לא במידה המוצהרת על ידי היצרן. בנוסף לכך, היא מכונית נוחה, בעלת יכולות תמרון טובות, שקטה, אסתטית ומאובזרת היטב. המכונית איננה מהירה במיוחד, אך נתון זה אינו משמעותי למרבית הנהגים בארץ. שילוב התכונות האלה עם מחירה הסביר (פחות מ- 120,000 ש"ח) הופך אותה לרכישה משתלמת.