בשנת 1999 הושקה לראשונה הדגם טויוטה יאריס, אשר זכה להצלחה אדירה גם ביפן וגם בשוק האירופאי. מספר המכירות של טויוטה יאריס באירופה בלבד עלה על מיליון. כעבור שבע שנים החליטה החברה לשחזר את ההצלחה והשיקה את טויוטה יאריס דור 2. היאריס החדשה עמדה בפני אתגר רציני: לא ליפול ביחס לקודמתה הפופולרית, ואולי אפילו להעלות עליה. השאלה היא אם היא עמדה במבחן.
טויוטה יאריס השנייה דומה לדגם המקורי, אך ישנם בה גם שדרוגים. העיצוב השתנה, והפך להיות דומה לזה של ראב4. לדעת רבים, השינויים בעיצוב הם מבורכים. גם העיצוב של פנים הרכב השתנה, והפך לנועז יותר, חדשני יותר, יוקרתי יותר ונשי יותר. נראה שעיצוב הפאנל הקדמי ולוח השעונים תוכנן בצורה כזאת שישתלב באופן מיטבי עם מניקור אלגנטי.
המושבים האחוריים הם קטנים וכך גם המרווח בין המושב הקדמי עד לתא המטען. למעשה, ישנה תחושה שהנהג (או הנהגת) יכולה להושיט יד ממקומה ולגעת בו. עם זאת, בדיקה בשטח מראה ששני מבוגרים בעלי מימדים בינוניים יכולים להתיישב מאחורה בצורה מרווחת למדי. כל המושבים מתכווננים ויכולים לנוע במישור האופקי.
תא הנוסעים של טויוטה יאריס השנייה מאובזר בתאי אחסון רבים, הן מקדימה והן מאחורה. איכות החומרים בתא הנוסעים עלתה ביחס לטויוטה יאריס הראשונה. לטענת היצרן, גם איכות ההרכבה שודרגה משמעותית. ההתנעה אינה מבוצעת בסיבוב של מפתח, אלא בלחיצת כפתור. תא המטען מרווח למדי יחסית לגודל הרכב.
מבחינת המאפיינים הטכניים, לטויוטה יאריס השניה מנוע קטן בעל נפח של 1.3 ל' ו- 87 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית, אך חשוב לציין שמיקום ידית ההילוכים שונה מאשר במרבית הרכבים. כך, למשל, לצורך מעבר להילוך האחורי יש להעביר את הידית קדימה. ההגה מסתובב בקלות ונראה שניתן לתמרן ברכב באצבע אחת.
לסיכום, נראה שטויוטה יאריס השנייה מיועדת ומתאימה לנשים המתגוררת בעיר. מימדיה הקטנים של המכונית, העיצוב המעודן של החלק הפנימי, קלות התמרון וההפעלה – כל אלה תוכננו, ככל הנראה, לטובת קהל יעד מוגדר. ואכן אנשי השיווק מדווחים על עניין מוגבר כלפי המכונית דווקא מצד הנהגות.