האם יש מוצרים מסוימים שנמכרים חנות וירטואלית ואילו מוצרים אחרים שלא נוכל למצוא חנות וירטואלית?
עם התפתחות המסחר האלקטרוני, נראה שההיפך הוא הנכון. יותר ויותר מוצרים נמכרים ברשת דרך חנויות וירטואליות. יותר ויותר בעלי עסקים כיום מבינים שכדי לשרוד בעולם הגלובלי, חייבים לתחזק חנות וירטואלית, אם במקביל לחנות הפיזית או במקום חנות פיזית, וכך לחסוך לגמרי את כלל עלויות אחזקתה של חנות פיזית.
חנות וירטואלית מעלה את חשיפתה של החנות הקיימת, ופותחת אותה בפני קהלים חדשים ורחוקים שהשום דרך אחרת לא יכולים להיות חשופים למרכולתה של החנות. כאשר מדובר במוצרים ייחודיים, אין כל דרך ריאלית מבחינה כלכלית לפחות, כדי לפרוץ איתם את מגבלות הגבולות הפיזיים ללא עזרתה של החנות הוירטואלית. כל דרך אחרת לנסות ולפרסם את קיומם תעלה הון ולא תאפשר כל רווח, בעוד הקמת חנות וירטואלית תעלה את הרווחים ותפחית בהוצאות.
אבל לא רק מוצרים ייחודיים מקודמים דרך חנויות וירטואליות, נהפוך הוא. כל מוצר, מכל סוג ובכל תחום נמכר היום באינטרנט דרך חנויות וירטואליות. כיום רשתות סופרמרקט ורשתות הסעדה, רשתות כלבו וכל רשת המכבדת את עצמה מחזיקה חנות וירטואלית. הנוחות וחסכון הזמן של הצרכן משחקים תפקיד חשוב וגדול מאוד בצורך של חנויות ללכת לקראת הצרכן ולסייע לו ולכן גם חנויות שבאופן מסורתי הן חנויות פיזיות, מתחזקות חנות וירטואלית ומאפשרות ללקוחותיהן הקבועים להמשיך לצרוך את המוצרים הקבועים שלהם ללא שינוי, ומבלי שיחפשו את המוצרים אליהם הם רגילים שנים במקומות אחרים רק משום שנוח להם לבצע את הרכישה באופן מקוון. כל החנויות האלה נותנות את האפשרות הזו לפני שהצרכן ימצא אותה במקום אחר ואז חלילה יתרגל לקנייה במקום החדש. כך, על ידי פתיחת חנות וירטואלית מקוונת, החנות הקיימת לא רק מגדילה את קהל הצרכנים שלה, היא משמרת את הקהל הקיים ודואגת לנוחותו. היא מגדילה את הקהל גם לצרכנים שנחשפים לאופציה החדשה של הקניה ברשת ומעדיפים לעשות את הקניות הסטנדרטיות שממילא צריך לעשות, בשעות פנויות, ולהקדיש את השעות שפעם היו מוקדשות לכך, למטרות אחרות, כמו לטיפול בילדים, השקעה בבית ועוד.