בשנים האחרונות שב לבמות ישראל טרנד ותיק שזוכה בימים אלה לפריחה מחודשת – הופעות סטנד אפ. טרנד ההופעות הללו, שהגיע לישראל מארה"ב, נחל הצלחה לראשונה בתחילת שנות ה- 90'. בימים אלו הוא זוכה שוב להצלחה מחודשת כאשר שלל אמנים חדשים ומבטיחים כובשים את הבמות.
בתחילת שנות ה- 90' הוקמו מספר במות בישראל שנתנו במה לאמנים צעירים וחדשים שהעלו הופעות סטנדאפ. ההופעות הללו מבוססות על עקרון פשוט: המופיעים עולים על הבמה לבד וצריכים לשעשע את הקהל באמצעות סיפורים ובדיחות, זאת בעזרת חומר מוכן מראש לצד אלתורים, בהתאם למתפתח בערב ותגובות הקהל.
אמנים רבים שהצליחו אז הפכו לאחר מכן לכוכבי ענק, כמו צביקה הדר, גורי אלפי, אורנה בנאי ואחרים. לאחר שהכוכבים הללו עברו להופיע בערוץ 2 חלה דעיכה בפופולריות של הסטנדאפ, אך הוא לא נעלם. ובשנים האחרונות הוא חוזר ומתפתח ובאחרונה יותר ויותר אנשים יוצאים להופעות סטנדאפ.
גם אמנים ותיקים ומוכרים ממשיכים לכבוש אולמות כמו שמואל וילוז'ני, יעקב כהן, שלום אסייג ואחרים, והם עדיין מופיעים בהופעות סטנדאפ למרות ההצלחה שלהם. גם מקומם של האמנים הצעירים והחדשים לא נפקד, בעיקר בזכות מרכז הסטנדאפ של ישראל בקאמל קומדי קלאב הותיק, שנמצא בימים אלה בתחנה המרכזית בת"א.
גם חברות וארגונים רבים שמחפשים דרכים להעשיר את הפעילות שלהם ולייצר אירועים לעובדים או ערב גיבוש לעובדים, בוחרים במקרים רבים להזמין מופע סטנד אפ כדרך להפוך את הערב או המפגש לקליל ולהכניס אליו תכנים הומוריסטיים מקוריים ולעתים גם תכנים שמותאמים במיוחד בעבור החברה.
לא מעט אמני סטנד אפ וחברות שמשווקת מופעים כאלה מציעות לחברות להעלות מופע סטנד אפ ייחודי שיכלול לצד התכנים הרגילים גם בדיחות שקשורות למקום העבודה עצמו – ואין ספק שזו אופציה שתשמח את רוב העובדים.