אנשי עסקים רבים מחפשים הזדמנויות כל הזמן. אולי מדוייק יותר לומר כי יזמים מחפשים הזדמנויות. ההזדמנויות יכולות להימצא בארץ, אך היות וארצנו די קטנטונת, מרבית ההזדמנויות הרווחיות והשוות נמצאות בחו"ל. הזדמנויות בחו"ל רבות קיימות באירופה, ארצות הברית, אפריקה ורבות הן הפניות לסין.
אחד ההיבטים החשובים בעת עשיית עסקים בחו"ל הוא ידיעת התרבות, המנטאליות, ההומור, הנימוסים והשפה כמובן. למשל, כאשר מבצעים ייבוא מסין חשוב לדעת על ההיררכיה הקיימת שם. בישראל למשל - היררכיה היא דב ר די גמיש – בהרבה חברות אין "דיסטנס" בין המנכ"ל לעובד הפשוט. לעומת זאת בסין הדבר שונה מאוד. וחשוב להבין זאת כאשר פועלים בסין.
המושג היררכיה בישראל מאוד ברור כנתון שנלקח מעת השירות הצבאי. בסין – כל מי שרוצה לעשות עסקאות או לעסוק בתחום של יבוא מסין – חייב לדעת על ההיסטוריה שלה ועל התרבות. אחד הנושאים הבולטים בסין הוא רמת הצפיפות בה. סין כבר אלפי שנים צפופה ואנשים נאלצים בה לגור יחד זה עם זו. על מנת שיוכלו להסתדר לחיות יחד הם היו חייבים למצוא דרכים להרמוניה, לחיי כבוד בין האחד למשנהו במטרה למנוע ריבים וחיכוכים. לכן, התרבות בסין יצרה דירוג בין האנשים, שעל פיו כל אדם יכול לדעת מי מחליט ומי קובע. זה יוצר סדר ומשמעת ברורים. בנוסף, בעיני הסינים, ארצם נמצאת במרכז והם מאוד פטריוטים לגבי מדינתם. אדם שעושה עימם עסקים אפילו זה שעוזר להם ביבוא מוצרים מסין ומחזק את כלכלתם, הוא עדיין ייחשב לנחות מסיני. עם זאת, מי שרוכש נחשב בהיררכיה במיקום גבוה יותר, דבר שיכול בכל זאת לחזק את הקונה הישראלי.
ועל כן בבואכם לעשות עסקים בסין, חשוב לדעת פרמטרים אלו על מנת לדעת כיצד להתנהג. אם אתה קונה – תזכה ליחס נאות, ועדיין מאוד יעריכו את נכונותך לבוא לקראת תרבותם מנהגיהם ואין ספק שזה יכול להועיל במשא ומתן. במידה ואתה מוכר – תזכה ליחס קר, נוקשה, מרוחק. במידה ולא תתאים עצמך לתרבות הסינית, הסינים יתפסו זאת כפגיעה ועלולים לבטל את העסקה. ועל כן חשוב להתייחס לקודי התרבות שם.
לסיכום, אין ספק שידע הוא כח ולכן בעת מגע עם הסינים חשוב לדעת מול מי אתה מתנהל, מה תפקידי הצוות שמולך, מה המדרג, מי מקבל ההחלטות בחברה וכל מה שתוכל – כדי לקדם עד כמה שניתן את העסקה שמולך.