חנות וירטואלית בבסיס שלה היא בדיוק כמו חנות פיזית המטרה של שניהם זה למשוך מספיק לקוחות לחנות לצורך קניה גם אם החנות נמצאת בחלל הוירטואלי כל המרכיבים שיש לחנות פיזית קיימים אם זה העיצוב של החנות הנגישות שלה לצרכן והכי חשוב שכל המוצרים יהיו זמינים לעין של הלקוח שפוקד את חנות וירטואלית .
האומנם יש דברים דומים אך עדיין הדברים השונים בם גם בעלי משקל גבוהה יחסית אם חנות פיזית דורשת הרבה הוצאות שוטפות כגון מים,חשמל ,שכירות ,חנות וירטואלית אין את ההוצאות השוטפות והגדולות הללו חנות וירטואלית האומנם יש הוצאות כגון קנית דומיין וחידושו אך הוצאות דומיין וגם איחסון של צריכות לעבור כמה מאות שקלים ואף פחות . חוץ מההוצאה החד פעמית של האתר למסחר אלקטרוני לא קיימות הוצאות גדולות ולכן פתיחת חנות וירטואלית הופכת לקלה יותר מבחינת הוצאה מאשר חנות פיזית מה שנותן להרבה מאוד בעלי חלומות שרצו תמיד להיות עצמאים להגשים את חלומם ולפתוח עסק כמובן אם העסק הוירטואלי יתפוס תאוצה וידרש לפתוח גם חנות פיזית למוצר או השירות שכבר נמכר באינטרנט הדבר יהיה יותר קל מכיוון שישנו בסיס מוצק יחסית וגם ניסיון עסקי יחסי ולכן לעסק יש יותר סיכוי לשרוד ואף להצליח בעתיד הרחוק ואפילו הרוב .
סיכום –חנות וירטואלית נועדה לכל אחד שרוצה לממש חלום להיות עצמאי אך מפחד באמת להשקיע כספית נראה שכיום יותר שכירים רוצים לבדוק אך זה להיות עצמאים ואך אם לא באמצעות פתיחת חנות וירטואלית לעצמם .