אחת הפעילויות ה"אהובות" על הישראלים היא ה"עמידה במקום" בזמן הפקקים. אם נשים בצד את הציניות, ניצול זמן הבהייה, אשר מרגיש לעיתים כאינסופי, לטובת פרסום ושיווק העסק היא פעולה כמעט גאונית. יש לא מעט דוגמאות ליעילות הפרסום באמצעות מדבקות פרסום כגון המחאה כנגד ביצוע ההתנתקות. המדבקה עם הסיסמה: "יהודי לא מגרש יהודי" עיטרה לא מעט רכבים בישראל וההד היה יותר מחיובי. כיצד בוחרים מדבקות פרסום לרכב? במה יש להתחשב? ובכלל כיצד הרכב יכול לשמש ככלי שיווקי יעיל? כל הפרטים במאמר שלפניכם.
בחירה נכונה של מדבקות פרסום לרכב
המטרה בבחירת מדבקות לרכב היא כאמור יצירת תהודה חיובית והכרה במותג. היתרון האדיר בשימוש במדבקות פרסום לרכב הוא עלותן הנמוכה יחסית ולרוב מדובר בהשקעה לטווח הרחוק. בעיני לא מעט אנשים, השימוש במדבקות פרסום לרכב הוא גימיק חיובי ודרך זולה ויעילה להביע את דעותיהם או תמיכתם בפעולה או מוצר מסוים ללא כל מאמץ. כעת, לאחר שבחרתם את הסלוגן הנכון, כל שנותר הוא לבחור את מדבקות הפרסום. טרם הרכישה, יש לשים לב לנקודות הבאות:
עיצוב גרפי – מעבר למלל הקליט והמקורי, לעיצוב הגרפי יש משקל נכבד באשר לשאלה, האם המדבקה תיקלט בעיני המתבוננים. לכן יש להקפיד על עיצוב גרפי מדויק ולבחור בצבעים אשר מושכים את העין ותואמים למסר אותו אתם מעוניינים להעביר. מעבר לכך, בדקו האם העיצוב הגרפי תקף לכל גודל של מדבקה אותה תרצו להדפיס שכן לעיתים, "הרחבת" המדבקה פוגמת באיכות הגרפיקה.
איכות המדבקות – מכיוון שמדובר במוצר אשר "ישהה" מרבית שעות היממה באוויר הפתוח ויהיה חשוף לפגעי מזג האוויר חשוב להקפיד ולבחור מדבקות איכותיות. לדוגמא, מדבקה שאינה איכותית עלולה לדהות בשל קרני השמש וכך לאבד מיעילותה. מדבקה שאינה איכותית עלולה להשאיר סימנים בעת הסרתה. מדבקות איכותית מתאפיינות בין היתר בחומר אשר חוסם את קרינת השמש החזקה (קרני UV) ולכן, בדקו טרם הרכישה כי המדבקה אכן עמידה בפני קרני השמש.
שירותי התקנה/הדבקה ואחריות – נקודה נוספת שיש לעמוד על טיבה היא שירותי ההתקנה והאחריות שחברת ייצור המדבקות מתחייבת לספק. הדבקה שאינה נכונה עלולה לפגום במראה המדבקה וליצור מעין בועות. לכן בדקו עבודות קודמות של החברה ובקשו אנשי קשר ממליצים לצורך בחינת שביעות רצון הלקוחות. שנית, בררו מהי האחריות שהחברה מעניקה ומה קורה במידה וישנם תקלות.
הרכב ככלי שיווקי יעיל
הרכב אינו משמש אך ורק ככלי שינוע ממקום למקום אלא שמדובר בכלי שיווקי יעיל שחשוב לנצלו לצורכי פרסום ושיווק העסק. פרסום על רכבים היא פעולה שיווקית הצופה פני עתיד וזאת מכיוון שמדובר בפרסומת ניידת ללא הגבלת זמן. אם לשלטי החוצות התלויים באיילון נחשפים קהל נהגים קבוע יחסית, לרכב ממותג נחשפת כמות גדולה יותר של אנשים וזוהי המטרה העיקרית למעשה. חשיפה נרחבת לקהלי יעד שונים ומגוונים מעלה את האפשרות להגדלת נפח המכירות של כל בית עסק. המשמעות היא שוויתור הפרסום על כלי רכב כמוה כאובדן הכנסות פוטנציאליות.