התקנת שער חנייה חשובה גם לבטיחות וגם לניטור התנועה של גורמים מורשים לתוך החנייה. השאלה היא איזה סוג שער כדאי לבנות – שער נגרר או נפתח? ואולי שער נגלל? שערי אלומיניום או שערים מחומרים אחרים? בשורות הבאות ננסה להסביר בקצרה על כל אחת מהאפשרויות.
שער חנייה נפתח או נגרר?
מחסום פשוט: המטרה שלו היא בעיקר לתחום גבולות. הוא אמנם קל יחסית וחזק, אבל היכולות שלו למנוע חדירה לחניון מטבע הדברים מוגבלת.
שער נגרר: שער יעיל וחזק, אך הינו בעל שתי מגבלות עיקריות: גרירה איטית והצורך במפתח רחב שיאפשר בניית מסילה מתאימה. (על כל מטר מסילה, דרוש מטר נוסף שיאפשר לו לנוע עליו בזמן הפתיחה). גם התחזוקה שלו איננה קלה: יש לשמור על המסילה נקייה בכל עת ויש לטפל במנוע לעיתים תכופות.
שער נפתח: שער מהיר וחזק. במידה שהוא נפתח החוצה, חייב להיות מרחק בין המקום שהרכב עומד בו בזמן הפתיחה לבין החניון. אם הוא נפתח פנימה, חלק מהחניון נשאר בלתי מנוצל. ניתן למצוא שערים כאלה עם כנף אחת או שתי כנפיים, בחירה שעשויה לשנות באופן מהותי את השטח הבלתי מנוצל בחניון או את המרחק הנדרש על מנת לפתוח את השער.
שער חנייה נגלל: ככל שהוא רחב יותר כך גם ההשקעה גדולה יותר. מתאים במיוחד לחניונים הממוקמים בבנייני מגורים צפופים או לחניה פרטית.
בחירת החומר: שערי אלומיניום או ברזל?
היתרון העיקרי של שערי חניה עשויים מברזל הוא חוזקם הרב. אך היתרון הוא גם החיסרון – כובד המשקל הרב גורם לשחיקה מוגברת של המנוע וחלקי השער במהירות יחסית. המשמעות: כל תקלה במנוע משתקת למעשה את התנועה אל החניון וממנו. זאת ועוד, השער עצמו דורש תחזוקה, צביעה וטיפולים נגד חלודה לעיתים קרובות.
היתרונות של שערי אלומיניום
שערי אלומיניום, למרות משקלם הקל יחסית הם חזקים למדיי ומשרתים נאמנה את המטרה שלשמה הם הוצבו. קלות משקלם מעמיסה פחות על המנוע ולכן, בשל בלאי נמוך, שערי אלומיניום מחזיקים לאורך זמן רב יותר. העמידות של שערי חניה מאלומיניום גבוהה יותר, גם כיוון שאלומיניום איננו מחליד ואיננו מאבד את החיוניות שלו גם אחרי זמן ארוך. ולקינוח – ניתן לתפעל אותו בקלות גם כאשר המנוע שבק חיים (בין היתר בשל קלות משקלו).
בזכות יתרונותיהם, שערי אלומיניום הפכו לבחירה הפופולרית ביותר ברקב עסקים ואנשים פרטיים המתקינים שערים חשמליים. ניתן להתקינם בכל גודל חניון, בכל צורה – ובמבחר אינסופי של עיצובים.