כבר לא מספיק לעצב את האתר בצורה יפה ומקורית. עם גדילת שוק המכשירים הסלולרים החכמים לצד שימוש הולך וגובר במקרנים במשרדים, מנהלי האתרים אינם יכולים להתעלם מכך שאתרם צריך להיראות היטב בכל אפיק גלישה שהוא. כדי שאכן האתר ייראה במיטבו בכל מסך, בין אם של המחשב הביתי, הלפטופ או הסמארטפון, עלינו להשתמש בשיטות עיצוב רספונסיבי. עיצוב רספונסיבי אינו טכנולוגיה או שפת קוד, אלא מדובר בשילוב של כלים וטכניקות שונות שמאפשרים לאתר להיצפות היטב מכל מכשיר. בזכות עיצוב רספונסיבי כל אחד, לא משנה מהיכן הוא נכנס לאתר או באיזה דפדפן, יוכל לראות אותו באופן האידיאלי. איך זה נעשה? עיצוב רספונסיבי גורם לכך שהרכיבים באתר יתאימו את עצמם אל המכשיר שממנו נכנסו אליו באופן אוטומטי, הן במיקום שלהם והן בגודל. כל אלמנט באתר מסודר מיידית וגורם ליצירת חזות מקצועית ומרשימה, שיוצרת בין היתר רושם ראשוני חיובי אצל הגולשים.
מלבד היעילות של בחירה בדרכי עיצוב רספונסיבי, מדובר גם בדבר חסכוני ביותר. אם פעם היינו זקוקים לבנות אתר ייעודי לפלאפונים, היום, כשהשוק מוצף בעוד ועוד מכשירים מתוחכמים כמו אינספור סוגי סמארטפונים, טאבלטים וכו', בניית אתר ייעודי עבור כל אפיק גלישה היא משימה בלתי אפשרית. עיצוב רספונסיבי חוסך את זה מאיתנו ומאפשר לנו לבנות ולתחזק רק אתר אחד – מה שחוסך גם זמן וגם כספים רבים. כשבימינו כבר למעלה מ-50% מהגלישה נעשית דרך הסלולרי החכם או הטאבלט, אנו מבינים כי עיצוב רספונסיבי כבר אינו רק מותרות אלא צורך קיומי עבור האתר. לדוגמא, אם גולש ייכנס לאתר ממכשיר הסמארטפון ויזכה לתצוגה לקויה שלו וגלישה לא נוחה, לרוב הוא יעדיף לצאת מהאתר – וכך הפסדנו לקוח פוטנציאלי. עיצוב רספונסיבי מבטיח לנו שכל מי שייכנס לאתר יתרשם לטובה.