חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רוצים ללכת לקניון, תשלמו

מאת: דורון עמיתצרכנות22/12/2012776 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מי משלם את חווית הקניות של הצרכנים בישראל.

מאד נעים לנו ללכת לקניון, למרכולים הגדולים המשופעים בשפע רב, לרכוש את המוצרים המונחים על המדף בדרך מגרה שמעלה את מיצי הקיבה, להיענות לבן או בת הזוג ברכישה של מוצר לא מתוכנן או להיאנס ע"י הילדים המבקשים לנגוע ולקחת כול מוצר נחשק אל היד גם אם הם צריכים וגם עם לא. זאת היא חווית הקניות של האזרח/צרכן המערבי. והשאלה הנשאלת האם היום אנו יכולים להרשות לנו להפוך את מועדון הבילוי שלנו למסע של קניות ברחבי מתקן האשליות לו אנו קוראים קניון או מתחם קניות ובילוי.

כ-יועץ עסקי אני יכול לתת דוגמא: החלטנו ללכת לראות סרט ב-אחת מרשתות אולמות הסרטים, בדרך, עד שהגענו לאולם הסרטים אנו עוברים בין דוכנים מגרים, מסעדות עם ריחות של מאפה, רואים מותג אוכל מוכר, או מותג אופנה נחשק. נעצרים, וברוב המקרים קונים...אבל תכננו ללכת לסרט!

זה עולם האשליות של הרכישות שלנו ברחבי הקניון או מרכז הקניות, אפילו אם רק תכננו ללכת לראות סרט כזה או אחר.

כ-יועץ עסקי רב שנים התובנה היא כי כך מחנכים אותנו, כך קם לו דור חדש הלא הוא "דור הקניונים" ובלי לשים לב אנו רוכשים 20% לצרכינו ו-80% לארון או לשימוש חד פעמי.

פעם, זה לא היה כך, פעם אנשים קנו את מה שהיו צריכים, כי השפע בכול פינה לא היה קיים כלל ועיקר. האם הם לא חיו, האם הם לא בילו, האם הם לא הצליחו לחסוך, האם החיים שלהם היו פחות טובים מהבכי המריר שלנו כול תאריך שכרטיס האשראי מחויב בבנק ומגדיל את החובה בחשבוננו.

יש כאלה מאתנו שהגדילו לעשות והחליטו לצאת למרכול הגדול עם רשימת קניות מסודרת. ומי שחושב שזה עובד טועה טעות מרה. כי אנשי השיווק במרכזים הגדולים יודעים לגרות את החושים שלנו במוצרים נוספים. כן הם יודעים טוב לעשות כך.

כ-יועץ עסקי אני מקשיב בימים האחרונים למבצעים של המרכולים הגדולים בתחום הירקות והפירות. מציעים לנו שם ירקות ופירות בפחות משקל לקילו. אבל מי מאתנו יודע כי החקלאי מקבל על דלעת: 1.5 שח לקילו, על תפוח עץ 2.5 שח לקילו, על תות שדה 15 שח לקילו, על פומלה 2 שח לקילו, על פלפל צהוב 2 שח לקילו, על בננה 1.5 שח לקילו...ובכמה אנו רוכשים זאת בעונה וביום ללא מבצעים? אתם בטח יודעים או שלא כי אם הייתם יודעים לא הייתם רצים לקניונים ולמרכולים.

בתקופה בו המשכורת נשחקת, ההוצאות למחייה מרקיעים שחקים, זה הזמן לסתום את האף, לאטום את האוזניים, לאכול לפני שיוצאים למרכול, ואת הקניות לעשות בשווקים הפתוחים המתקיימים בכול עיר בישראל מבלי לשלם על ההליכה במיזוג כאשר מכול מדף צועקים לנו המוצרים "קחו אותי".

בארצות המערב הבינו האזרחים כי הקניון ומרכז הקניות זה לעשירים המופלגים ולא לציבור הרחב בו הוא מוצא עושה את קניותיו במרחבי השוק הפתוח והלא יקר בעליל.

אנא היו צרכנים נבונים

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141540 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141225 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143368 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141183 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141203 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141121 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141225 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא צרכנות

מאת: רוני הכהןצרכנות28/01/214656 צפיות
בעולם הצרכני שבו אנו חיים, יש מבחר מאוד רחב של מזרונים שמהם ניתן לרכוש בכל כמה שנים את זה שאמור להיות הכי נוח שאפשר, וכאן יש הרבה מקום לפרשנות לגבי מה נחשב בתור מזרון נוח עבור כל אדם.

מאת: רוני הכהןצרכנות14/12/204754 צפיות
רוב האנשים שזקוקים לרכישה של מזרון חדש, יחפשו אחר מזרון חדש ונוח שמגיע בעלות מבצע.

מאת: Daniel.Bצרכנות10/02/205629 צפיות
הרכוש שלנו יקר לנו. אנחנו משקיעים משאבים בלתי מבוטלים בהגנה ובאמצעי ביטחון למניעת נזקים שעלולים להתרחש. זה נכון באשר לבתי מגורים וכמובן גם לבתי עסק או משרדים. כל אחד חושש מגורמים מפוקפקים ואנשים עם כוונות זדון שעלולים לעשות פעולות אשר לא ייעשו.

מאת: SEONET קידום אתריםצרכנות12/04/194286 צפיות
אנו מגיעים לפקוד את הקבר אחת לשנה, לרוב ביום השנה, לעיתים אנו הולכים לקבר שקשה לנו, שאנו מתגעגעים או רוצים להתייחד עם היקר לנו. בחרנו מצבה יפה שתכבד את הנפטר אבל לאחר בחירת מצבה חשוב לשמור על המצבה ולדאוג לניקיונה ולתחזוקתה

מאת: רוני הכהןצרכנות12/02/193510 צפיות
העולם של הצבע מספק ציפוי חכם שגם מכיל גוון וגם מכיל את המענה לתכלית אשר לשמה הצבע הזה נרכש.

מאת: אבי דוידיצרכנות02/01/193596 צפיות
בקצרה על צביעה בתנור תוך סקירת היתרונות הרבים של השיטה.

מאת: רוני הכהןצרכנות18/11/183040 צפיות
גם רכישה של מזרון זול בעלות שהיא באופן משמעותי יותר נמוכה מביאה אל תפקוד נהדר, אם רק עושים בחירה נכונה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica