מכונות אוטומטיות נמצאות כמעט בכל מקום ציבורי היום – בתי חולים, אוניברסיטאות, קניונים וכו'. אם נסתכל היטב נראה שהרוב הגדול של המכונות הן מכונות שתייה קרה אוטומטיות. השאלה היא כמובן מדוע? אילו יתרונות מחזיקות מכונות אלו על פני אחרות?
מכונות שתייה קרה אוטומטיות – מכירות
המוצר הנמכר ביותר במכונות אוטומטיות הוא שתייה קרה, יותר מכל מכונה אחרת, מכונות שתייה קרה אוטומטיות מפיקות רווחים. בישראל במיוחד בה הקיץ ארוך והאביב והסתיו אינם קרים במיוחד, שתייה קרה במחיר סביר, מצוננת היטב ובמרחק של לחיצת כפתור היא מוצר מבוקש. מעבר לכך, בתקופת הקיץ, ידוע כי המכירות של שתייה קרה במכונות אוטומטיות עולות בכ-30% כך שהמכונה בהחלט מצדיקה את ההשקעה בה ולו בשל גריפת הרווחים הנאים מאוד בקיץ.
מכונות שתייה קרה אוטומטיות – חידוש ומילוי מלאי
אחד היתרונות הגדולים של מכונות שתייה קרה אוטומטיות הוא תאריך התפוקה הרחוק של השתייה, בין אם בבקבוקים או בפחיות. יש לכך כמה השלכות חשובות על החזקת מכונות שתייה. ראשית, המלאי של המכונות לא מתקלקל מהר ולכן בעל מכונה יכול לרכוש מראש מלאי גדול יותר במחיר טוב יותר מאשר רכישת מלאים קטנים על פני תקופה ארוכה. שנית, הצורך למלא את המכונה תלוי אך ורק בכמות השתייה שנמכרת ולא בתאריכי תפוגה. כלומר, כאשר מגיעים למכונה ממלאים את המלאי ולא מחליפים אותו כפי שקורה פעמים רבות במכונות של סנדוויצ'ים למשל כך שהפחת יורד והחיסכון עולה.
מכונות שתייה קרה אוטומטיות – ניקיון המכונה
שלא כמו מכונות המכינות שתייה או מזון במקום, מכונות שתייה קרה אוטומטיות מספקות מוצר באריזה סגורה לחלוטין ולכן תדירות הניקון הנדרשת נמוכה ביותר. אם נסתכל למשל על מכונות שתייה חמה נראה כי הן דורשות ניקיון לעיתים קרובות ותחזוקה שוטפת מקצועית על מנת לתפקד כראוי. מכונת שתייה חמה שלא עוברת ניקיון תפיק שתייה באיכות ירודה ורווחיה ירדו. מכונות שתייה קרה אוטומטיות דורשות תחזוקה קלה מאוד יחסית למכונות אחרות.
שילוב בין מכונות שתייה קרה למכונות אחרות
למרות היתרונות הרבים של מכונות שתייה קרה אוטומטיות על פני מכונות אוטומטיות אחרות לא מומלץ להשקיע במכונות אלו בלבד. אם אתם שואפים להחזיק קו של מכונות אוטומטיות רצוי לפזר את ההשקעה ולכלול גם מכונות שתייה חמה בקו ומכונות חטיפים או אפילו מכונות סנדוויצ'ים, גלידות וכו'. מעבר לחוכמה שבפיזור השקעות יש לכך גם סיבות מעשיות מאוד כשהראשונה היא עונת החורף. בעונת החורף אנשים מעדיפים באופן טבעי שתייה חמה ולכן המכירות של השתייה החמה עולות וניתן להגיע לרווח נאה מאוד בזכותן. כשמישהו ניגש למכונה לרכוש שתייה קרה ונצבת לידה מכונה של חטיפים למשל יש סיכוי לא רע בכלל שהוא ירכוש לעצמו גם חטיף 'על הדרך'.