חפש מאמרים:
שלום אורח
24.12.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך להשפיע על החלטת הקניה של הלקוח שלך ? מיתוג ממוקד לקוח

הצלחה של חברות הפועלות בשוק העסקי התחרותי, תלויה ביכולתם ליצור ולהציע מוצרים ושירותים התואמים את הצרכים והדרישות של לקוחותיהם ולמתגם כך שיענו על צורך. לכן, הבנת צרכי הלקוח על מורכבותה,  הינה הכרחית עבור אותן חברות על מנת שיוכלו ליצור יתרון תחרותי עבורן.

הגורמים המשפיעים על הלקוח בהחלטתו לקנות מוצר הינם דינאמיים ומידת השפעתם משתנה עם הזמן. מסקירת הספרות עולה כי מניעי הרכישה של הצרכן מושפעים משלושה ממדים עיקריים:  ממדים פונקציונאליים, ממדים סימבוליים חברתיים וממדים של הגשמת צרכים פסיכולוגיים. על מנת להבין את הצרכן יש צורך בהבנה  אודות התהליכים אותם עובר הצרכן בדרכו לקבל החלטת קניה. מודל ה- stages model  לקבלת החלטת קניה (קוטלר והורניק, 2000) מונה את השלבים אותם עובר הצרכן בתהליך קבלת החלטת הקניה : שלב א'- הכרה בצורך וזיהוי הבעיה -זיהוי הבעיה או הצורך מתרחשים כאשר הצרכן נחשף למוצר עקב פעילות שיווקית או שמתעורר צורך בעקבות חוסר. (צורך פונקציונאלי) שלב ב'- חיפוש מידע והערכת חלופות- צרכן שהתעורר בו הדחף יחפש לעיתים מידע ממקורות שונים בקניה מתוכננת. להבדיל מקניה ספונטאנית בה מדלג הצרכן על שלב זה. שלב ג'- החלטת קניה – הצרכן בוחר מתוך מגוון החלופות ודירוגן היחסי את המוצר אותו ירכוש. (בשלב זה מעורבים בהחלטתו צרכים חברתיים סמליים וצרכים פסיכולוגיים) שלב ד'-  התנהגות שלאחר קניה- התהליך אותו עובר הצרכן אינו מסתיים בנקודת הרכישה, ועל המשווק להתייחס גם לעניין שביעות הרצון של הצרכן לאחר הקניה. עסקים אשר ישכילו לנתח מה יגרום להחלטת קניה אצל הלקוח יוכלו להציג את המוצר או השירות אותו הם מספקים באופן שישלים את חווית הקניה עבור הצרכן ויעורר את החלטת הקניה הרצויה. בבואנו להציע ללקוח מוצר או שירות – חשוב לבצע את הניתוח לשאול את השאלות המתאימות כבר בשלב מקדים עוד טרם ביצוע המהלכים השיווקיים. ניתוח הממד הפונקציונאלי:

  • על איזה צורך המוצר או השירות שלנו נותן מענה ללקוח שלנו?
  • איך ישמש המוצר או השירות את הלקוח שלנו ובמה יעזור לו?
  • מה חשוב להציג במוצר מבחינה פונקציונאלית?
  • מה יחשב אצל הלקוח כיתרון לשימוש במוצר או בשירות?
  • מה הבידול הפונקציונאלי שהמוצר או השירות שלנו מאפשר לעומת החלופות הקיימות בשוק?
  • ניתוח הממד הסימבולי חברתי: 1. איזה צורך חברתי וסמלי יכול לספק המוצר או השירות שלנו עבור הלקוח? 2. איך ימצב המוצר או השירות שלנו את הלקוח במידה ויעשה בו שימוש? 3. איזה "רווח" חברתי יתקבל אצל הלקוח בעקבות השימוש במוצר או בשירות שלנו?   ניתוח הממד הפסיכולוגי: 1. על איזה צורך או חסך פסיכולוגי יכול המוצר או השירות לגשר? 2. איזה "רווח פסיכולוגי" יכול הלקוח שלנו להפיק מהשימוש במוצר או בשירות שלנו? (יפה יותר? חכם יותר רזה יותר וכד') 3. איך נייצר עבור הלקוח את חווית הרכישה? 3. איזה כאב או קושי פותר או מקל השימוש במוצר או בשירות שלנו?   בתום המענה על השאלות האלו- אפשר יהיה לנסח פרופיל מוצר או שירות למקד את המסר המיתוגי ולהציגו באמצעות כתיבה שיווקית ממוקדת אשר תייצר חווית שימוש ותעורר את החלטת הקניה אצל הלקוח.   הצגת המוצר או השירות תהא שלמה אם תכיל בתוכה – הגדרה לצורך הפונקציונאלי, מענה לצורך החברתי ופתרון לצורך הפסיכולוגי. הצגה ממוקדת ושלמה כזו תעורר את הצורך אצל הלקוח תגרום להחלטת קניה ותקדם פעולת רכישה דווקא עבור המוצר או השירות שלך.

     





     
         
         
         
       
     
    אודות כותב המאמר:

    סיגלית פילץ ששון
    הישגים ייעוץ עסקי
    מומחיות בתחום- ייעוץ שיווקי\ מיתוג עסקי\שיווק באינטרנט\יעוץ פיננסי  
    sigalit@hessegim.co.il
    נייד   054-5588169
    http://www.hessegim.co.il

     
         
       
     

    מאמרים נוספים מאת סיגלית פילץ ששון

    מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132762 צפיות
    המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

    מאת: סיגלית פילץ ששוןמכירות02/08/131358 צפיות
    המאמר מציג נקודת מבט נוספת של מאפיינים בהתנהגות אנושית אשר משפיעה גם על ההתנהגות הצרכנית שלנו. מאפיינים אלו חשובים עבור החלטות לגביי בחירת מוצרי קו קופה מנצחים

    מאת: סיגלית פילץ ששוןעסקים קטנים ובינוניים28/06/131063 צפיות
    המאמר בוחן את אפקטיביות ההשקעה בפרסום בגוגל אדוורדס (ממומן) לעומת השקעה בכתיבת תוכן שיווקי. הוצאה לטווח קצר לעומת השקעה לטווח ארוך ומשמעותה. מה עדיף לעסקים?

    מאת: סיגלית פילץ ששוןצרכנות14/06/131220 צפיות
    ילדים הם צרכנים לכל דבר- וכך מתייחסים אליהם המשווקים והמפרסמים. לאחרונה התפרסמו מחקרים מתחומי הצרכנות אשר מוצאים את הילדים כמקור משמעתי להשפעה על החלטות הקניה של הוריהם. המאמר סוקר כיצד על המשווקים לפעול גם בערוץ זה.

    מאת: סיגלית פילץ ששוןטיפים שיווקיים23/04/132013 צפיות
    המאמר סוקר נקודות בהתנהגות הלא רציונלית של הצרכן. החוקרים מצביעים על מוקדים רבים בהם הצרכן נוהג באופן שאינו מודע ובהתנהגות שאינה בהכרח כלכלית יותר עבורו בבואו לקבל את החלטת הקניה שלו. במאמר זה אתייחס לבעיית ה:Opportunity cost neglect של הצרכן שהיא בעצם- תסמונת הצרכן העצלן.

    מאת: סיגלית פילץ ששוןצרכנות10/04/131186 צפיות
    המאמר מציג היבטים נקודות תורפה בהתנהגות הצרכנית שלנו. מערכת שיקולים שאינה רציונאלית מעצם היותה מוגבלת ביכולות אנושיות

    מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק09/03/131131 צפיות
    המאמר עוסק בטכניקת שיווק חדשה: הנוירו-מרקטינג. טכניקה אשר מאפשרת למשווקים ניתוח תגובות מוח הצרכנים למגוון של גירויים הנוצרים במדיה, באינטרנט ובנקודות מכירה.

    מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

    מאת: ישראל רף עסקים - כללי16/07/232248 צפיות
    מתנות לראש השנה, עציצים ממותגים, שיבטיחו לך הצלחה עסקית כל השנה. המטרה של כל עסק, למצוא מתנה לראש השנה שתשלב את הרצון לשמח את העובדים והלקוחות שתקדם את העסק עם תוצאות מעולות לטווח ארוך, וזאת בהשקעה כספית קטנה יחסית. עציץ ממותג עם הלוגו והמסר שלכם, משפט קצר או מוטו המאפיין את העסק, זו דרך מצוינת להעניק תשומת לב – לעובדים וללקוחות כאחד. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

    מאת: ישראל רף עסקים - כללי13/12/223181 צפיות
    סרטון מתנות ממותגות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג מתנות לטו בשבט ברוח החג עם מסר אישי ממותג, מתנה שמרחיבה את הלב ומעלה חיוך תיצור אווירה נפלאה לשמירה על הקשר עם הלקוחות, צוות העובדים, הספקים, ונותני השירות. מתנה שתשדרג את היחסים שלכם עם הלקוחות והעובדים לאורך כל השנה יש דרך לעזור לכם להשיג את המטרה הזו! נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

    מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי12/10/222100 צפיות
    1. מהו תכנון? בכל מקום בו אנו נמצאים, אנו משתמשים במרחב בדרכים שונות. על מנת להבטיח ניצול יעיל של המרחב, יש צורך לתאם בין מגוון השימושים המתקיימים בו, ולדאוג לתשתיות כמו תחבורה, מים, חשמל ועוד. לשם כך מתקיים הליך התכנון ברמות שונות, מתכנון נקודתי ועד תכנון כלל ארצי. הליך זה קובע כיצד ישתלבו השימושים השונים, הלכה למעשה, ונותן מענה לשאלות כגון היכן וכמה ניתן לבנות במרחב נתון, מה נחוץ לשם אישור הבנייה וכיצד ניתן לספק את הצרכים של המשתמשים. בסופו של הליך התכנון מתקבלת תכנית, המורכבת בעיקרה מתשריט (מפה המבטאת באופן גרפי את הוראות התכנית הנוגעת למרחב גאוגרפי נתון), תקנון (הוראות בכתב הקובעות מה מותר ומה אסור לבנות על הקרקע שבתכנית, כיצד לבנות ולאיזה מטרות) ומסמכים נוספים בהתאם לצורך.

    מאת: בנימין קלינגרעסקים - כללי30/05/222066 צפיות
    הריני להעלות בפניכם נוהל עבודה, לדיון בהתנגדויות בפני הוועדה המקומית לבקשות להיתרי בניה ולתכניות בנין עיר. נוהל העבודה יועלה לאתר האינטרנט ההנדסי של הוועדה המקומית לתכנון ולבניה. הנכם מתבקשים לפעול מעתה ואילך בהתאם להנחיות המפורטות בנוהל העבודה. הנוהל נערך בהיוועצות עם היועץ המשפטי ומושתת על ההוראות הקבועות בחוק התכנון והבניה התשכ״ה 1965( כהגדרתו בנוהל – חוק התכנון והבניה( ועל הקבוע בתקנות התכנון והבנייה )רישוי בנייה(, תשע״ו 2016( כהגדרתן בנוהל – תקנות רישוי בניה(.

    מאת: ישראל רף עסקים - כללי26/05/222259 צפיות
    כל בעל עסק מכיר את החשיבות של תהליך ה"מיתוג" בקרב קהל הלקוחות הקיים, הלקוחות הפוטנציאליים והקולגות העסקיים השונים. לצד עטים, מחברות ומוצרים שאנו רגילים לקבל מתנות בכנסים, יש את בעלי העסקים שמעניקים מתנות מוצרי פרסום שאנשים באמת שומרים אותן… עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

    מאת: ישראל רף עסקים - כללי01/05/222142 צפיות
    נטוורקינג הוא אחד הכלים החזקים ביותר בעולם הפרסום ובאירועים עסקיים. מהו המוצר הפרסומי היעיל ביותר עבורך שיבדל אותך משאר המשתתפים ויקנה לך יתרון משמעותי לטווח ארוך. מסר אישי או עסקי ממותג בעציץ – המוצר הפרסומי הטוב ביותר לאירועים עסקיים לקבלת תוצאה עסקית מעולה. אשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

    מאת: אופירעסקים - כללי28/02/221675 צפיות
    נושא הסמכת iso מאז ומתמיד היה נושא רגיש לבעלי עסקים ומותגים שגורר לאחרי כן כאב ראש, לחץ וחרדה. הסיבה לכך היא כי לא כולם באמת יודעים מה צריך על מנת להגיע להסמכה המושלמת, ואין כאן מורכבות כבדה מדי, בעיקר כאשר מלווים אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר.

     
     
     

    כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
    השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

    christian louboutin replica