במאמר שלפניכם נעסוק בתחום שהולך ותופס תאוצה בעולם האינטרנט – כתיבת מאמרים. לא מדובר על כתיבה אקדמית, מחקרית או ניסויית. מדובר על כתיבת מאמרים עבור אתרי תוכן או בלוגים. נסקור בקצרה את הטכניקות השונות ואת הרעיון שעומד מאחורי סוג זה של כתיבה באופן כללי ואת הקרקע לצמיחת התחום. קריאה מהנה.
מנוע החיפוש של גוגל והאלגוריתם החמקמק
כאשר אתם מקישים שאילתה בגוגל עולה לנגד עיניכם רשימת תוצאות החיפוש. מדובר על תהליך מהיר מאוד שלוקח לרוב פחות משנייה. האם תהיתם פעם כיצד מסוגלת המערכת למיין את כל התוצאות בצורה כל כך מסודרת ומהירה? חשבתם לרגע מה ההיגיון שעומד מאחוריה? ובכן, כתיבת מאמרים היא המנות העדינה שמנסה לשכנע את מנוע החיפוש להקפיץ את האתר שלכם כמה שיותר גבוה במעלה הרשימה.
למה חשוב להיות ראשון?
ככל שתדורגו גבוה יותר ברשימה, כך הסיכוי שהאתר שלכם יהיה נצפה על ידי כמה שיותר אנשים. לעתים נדירות אתם פונים לדף השני ואנחנו מתערבים אתכם שלדף השלישי ברשימה מעולם לא הגעתם. כתיבת מאמרים היא סוג מסוים מאוד של כתיבה שמתאים את האתר שלכם למנוע החיפוש. הרעיון הוא שכמה שיותר אתרים יקשרו את עצמם לאתר שלכם ושהאתר שלכם יהיה מותאם לדרישות המנוע בצורה האופטימלית. התחום של קידום האתר נקרא בלעז seo- search engine optimization. כתיבת מאמרים היא נדבך חשוב בו.
כתיבת מאמרים – לא עניין של מה בכך
על מנת לבצע את הכתיבה בצורה האולטימטיבית חשוב להכיר את דרישות מנוע החיפוש. כתיבת מאמרים צריכה להתאים לדרך העבודה ועל כך הדעות בקרב המומחים אינן חלוקות. הדעות חלוקות בנוגע לאופן הפעולה של האלגוריתם של גוגל. באופן עקרוני מדובר על שמירה של צפיפות ביטויי מפתח מסוימים, על הדגשה של חלק מהביטויים, על הפסקאות בהן מותר או אסור לביטוי להופיע, על שיבוץ של מילות מפתח נוספות ועוד. הדבר החשוב ביותר בתחום של כתיבת מאמרים היא כתיבה שתעניין גם את הקורא כיוון שתוכן לא ערכי שמבוסס ברובו על מילות המפתח יאותר על ידי גוגל בנקל. כפי שאתם מבינים, מדבור על תחום שעדיף להשאיר בידי המקצוענים – חברות התוכן וקידום האתרים.