מי שחשב עד היום שצופי עידן פלוס משתייכים למגזר המוכר כ"אוכלוסיה חלשה" טועה ואפילו טועה בגדול, צופים רבים שבחרו לעבור לשיטת השידור הדיגיטלית החינמית משתייכים למעמד הביניים שמאס לשלם כסף עבור שרות שאין בו כל צורך, בעידן האינטרנט ובעידן התקשורת המהירה בו אלפי גיג'ה ביטים המכילים ערוצי טלוויזיה וקבצי מוסיקה ווידאו היישר למחשב הביתי או לטלוויזיה החכמה מותיר את חברות הכבלים והלווין כאילו הזמן עבר מלכת עבורם ובמקום להמציא את עצמם מחדש או לכל הפחות להתאים את השירות לעידן הטכנולוגי של היום, הם ממשיכים לדרוש עבור שירותיהם אלפי שקלים בשנה. נדמה שהמהפיכה הסלולרית לא התקיימה בייקום בו הם הן נמצאות ובמקום להסיק את המסקנות הדרושות ע"מ לא להגיע לשפל רווחי כמו שלושת חברות הסלולר הגדולות, הן ממשיכות לנסות ולשאוב מהבאר הריק הקרוי בשפתם "צופי הטלוויזיה". צופי הטלוויזיה שמאסו ובחרו לעבור בשיטה החינמית המשודרת דרך ממיר דיגיטלי של עידן פלוס בחרו להפסיק לשלם מאות שקלים בחודש ולהסתפק (נכון להיום) בשישה ערוצי טלוויזיה שלמעשה בחישוב גס הם אותם ערוצים שמלכתכילה שודרו אצלם בטלוויזיה בבית ב 85% מהזמן.
לאחר שהרשות השנייה ומשרד התקשורת אילץ את חברות HOT ו YES להציע לציבור את החבילה הצרה במחיר מוזל ולאחר שהתכנים גובשו (לעת עתה) לא ניתן לומר שמדובר בבשורה גדולה, הערוצים המשודרים בחבילות אלו מופיעים בממיר עידן+ ושאר הערוצים המשודרים שם לא מפתיעים לטובה.
החברות הנוספות שעתידות להיכנס לתחום שידורי הטלוויזיה הם פרטנר וסלקום שמתכוונות להשיק באיחור לא אופנתי בארץ את הממירים שישדרו דרך טכנולוגיית Internet Protocol Television ובקצרה IPTV, טכנולוגיה זו מתבססת על שידורים דרך קו האינטרנט הביתי. ע"פ הצהרות החברות שיציעו חבילות טלוויזיה דרך הממירים הייעודים לשיטת שידור זו, מחיר חבילה יעמוד על כ 90 ש"ח בחודש, בכוונתם להשיק את השירות כבר בתחילת השנה וע"פ הפרסומים הפלטפורמות כבר גוייסו והעיכוב הנוכחי הוא כתוצא ממספר בעיות רגולטוריות שיפתרו עם כניסתו של שר התקשורת הבא.
אילולי השקת רפורמת עידן+ והחדרתה לשוק כמנוף לחץ לא ברור כיצד שוק הטלוויזיה היה נוהג היום והאם היינו ממשיכים לשלם מאות שקלים בחודש עבור ערוצים זניחים שאינם נצפים, השימוש הגובר ברפורמה החינמית ע"י מגוון קשת האוכלוסיה מעוררת אצל המתחרים העכשוויים והעתידים את ההכרה שהציבור ישלם רק על מה שלא מגיע לו בחינם, הצורך בגיוון ובחדשנות תוך בניית חבילת ערוצים ע"פ דרישת הלקוח לצד מחירים שפויים הוא עתיד ערוצי הטלוויזיה בישראל, ורק מי שישכיל לפעול בכיוון זה יוכל (אולי) להחזיר את ציבור צופי הטלוויזיה לשלם עבור שירותיו.