אז קודם כל, מהו הפייסבוק?
הפייסבוק אינו חידוש גדול כל כך אלא חלק מתופעה גדולה יותר של "רשתות חברתית". רשתות חברתית הוקמו במטרה לספק מקום של קהילות אנשים בעלי תחומים מסויימים. המיוחד בפייסבוק הוא שהוא תפס בצורה שלא תיאמן ובקצב מדהים בניגוד לרוב מהרשתות החברתיות.
הפייסבוק מאפשר שיתוף של קבצים: תמונות, מידע, תמונות וקבצי וידאו בין אנשים המכירים זה את זה ובין קבוצות בעלות מכנה משותף. הרעיון עובד על "חברות": אתה חבר של מי שאתה רוצה, ובאיזו קבוצה שאתה רוצה, ברגע שאתה נעשה "חבר" אתה יכול לקבל נתונים ממישהו אחר וכן הלאה. אם נתרגם לעברית את שם השירות אז שמו יהיה: "ספר הפנים" או "ספר הפרצופים" מכיון שהוא מציג את האנשים ומידע עליהם.
את הפייסבוק הקים אדם שקוראים לו "מארק צוקרברג" (כן, עוד יהודי) עוד כשהיה סטודנט באוניברסיטה. כיום, הוא נחשב למליארדר הצעיר ביותר.
המשך דרכו של הפייסבוק
כאשר הפייסבוק התחיל לתפוס תאוצה, הוא הפך להיות מצע לסלבריטאים, פוליטקאים, שחקנים וכל אדם שרוצה להתפרסם ולשווק עצמו. כל אדם הרוצה לשווק את העסק שלו, השירות שהוא נותן וכו', פותח קבוצה שבה הוא מדווח על עדכונים חדשים, מבצעים, תחרויות ועוד.
כמה עובדות מעניינות על הפייסבוק:
-
"פייסבוק" הגיע למקום השביעי בפופלריות ברשת האינטרנט עם 350 מיליון משתמשים רשומים, בכל יום נוצרים כ- 250,000 חשבונות חדשים, בחודש נצפים כ-65 מליארד דפים, ונעשים כ- 500 מליון חיפושים, מדי יום מועלים לפייסבוק כ- 14 מליון תמונות חדשות ובסה"כ יש בו כ-2 מליארד תמונות.
- לפני כשלוש שנים מייקרוספט רכשה 1.6% ממניות חברת "פייסבוק" בסכום של 246 מליון דולרים (מה שיכול לשקף ערך כולל של 15 מליארד דולרים).
- בארה"ב ישנם יותר אנשים שמתמשים בפייסבוק מאשר בגוגל, בישראל הפייסבוק הוא במקום השלישי בפופלריות (אחרי המקום הראשון: "גוגל" וצמוד למקום השני: "וואלה") עם 2 ורבע מליון גולשים בשבוע.
- פייסבוק מדורג כגורם להתמכרות מדרגה 5 ע"פ ארגון הבריאות ההולנדי. [האינטרנט מדורג בדרגה 3].
כאמור הפייסבוק הוא אחד מגורמי ההתמכרות הגדולים ביותר בעולם , הרבה מהאנשים שהתמכרו מוצאים את עצמם שעות מול המחשב מעדכנים את דף הפייסבוק שלהם, כמו כן ישנם אנשים המנצלים את הפייסבוק להעלות את ערכם החברתי, אנשים אלו מעלים סטטוסים לפייסבוק , סטטוסים יפים ועוד..
פרסום בפייסבוק:
ניתן לפרסם אתרים בפייסבוק , המחיר תלוי בקטגורית האתר, בתוכנו, ובקהל היעד, כאשר מגדירים את הפרטים הרצויים האלגורטים של פייסבוק יחשב כמה יעלה הפרסום.
אתר לדוגמא:
האתר funnymenz מדבר על סטטוסים מצחיקים , קהל היעד שלו הוא נוער וילדים , בטווח גילאים 18~8.
לאחר הזנת פרטים אלו, יחשב האלגורטים של פייסבוק כמה יעלה לפרסם אתר זה בפייסבוק ויביא את התוצאות.
לאחר מכן יש להזין פרטים אישיים ולאשר.