זהו סיפורו של אבי, שהתמכרותו לסמים בגיל 15 העלתה אותו על המסלול הבטוח להתרסקות, כמו אלפי נרקומנים אחרים. במהלך 20 השנים הבאות הוא ינסה כמעט כל סם שקיים, ידרדר לחיי הפשע, יישב בכלא, ישתחרר, יחזור שוב למאסר – וחוזר חלילה. ואז, בדיוק שהכול נראה אבוד, בדרך להתרסקות הצפויה, מגיעה נקודת המפנה.
אבי לוי קיבל הזדמנות לפתוח דף חדש והוא לוקח אותה בשתי ידיים. יותר ממיליון איש חזו במסע המרגש בו הפך הנרקומן לשעבר לסינדרלה שהגשימה את חלומה, בדרך לזכייה במאסטר שף 2. אפשר לאהוב או לסלוד מתכניות הריאליטי, אך פשוט אי אפשר להתעלם מהן. ומהיכן הן שואבות את כוחן? בעיקר מהיכולת לספר סיפור טוב, שמפעיל את הרגש וגורם לנו להידבק אל המסך. ואם זה עובד עבורן, מדוע שזה לא יעשה את העבודה גם עבורנו?
שעת סיפור – השעה היפה שלכם
הלקוח הפוטנציאלי נחשף מידי יום לעשות מסרים שיווקיים, באינטרנט ומחוצה לו. סף הגירוי הגבוה הופך את רובם לרעשי רקע לא משמעותיים. לכן, הנטייה להתחיל כתיבה לאתרי אינטרנט עם דברי שבח והלל בחלק גדול מהמקרים תשיג את המטרה ההפוכה. הרי כולם כותבים שהם הכי טובים – אז מה יגרום ללקוח הפוטנציאלי לשים לב דווקא אליכם? אם תצליחו לעורר רגש אצל הקורא, הוא ישים לב אליכם – ולא רק.
היתרונות של כתיבה שיווקית סיפורית
כתיבת תוכן לאתרים המלווה במעטפת סיפורית מאפשרת לכם ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים:
סקרנות – בכל אחד מאיתנו מסתתר ילד קטן שצמא לשמוע סיפור טוב, וסקרן לדעת מה יקרה בסופו. פתחו את המאמר עם סיפור הצלחה, למשל, שיגרום ללקוח הפוטנציאלי לגמוע אותו בשקיקה ולהגיע למסקנה הרצויה.
הזדהות – קופירייטינג סיפורי המביא בחשבון את צרכי קהל המטרה יגרום לקורא להזדהות עמו. למשל: גם אני התביישתי לצאת מהבית בעקבות פצעי האקנה שהשתלטו לי על הפנים. גם חייו של קרוב משפחה ניצלו בזכות ביטוח בריאות פרטי שמימן תרופות מצילות חיים. כמובן שזהו הרעיון הכללי, ואת הסיפור יש לפתח עם באמצעות כלים נוספים של כתיבה שיווקית סיפורית.
הנעה לפעולה – מוסר ההשכל של הסיפור מעצים צרכים / חששות, שהשירות או המוצר שלכם מספק להם מענה. אם נמשיך את הדוגמא של ביטוח הבריאות – החשש לבריאותנו מופג ע"י שירות המספק שקט נפשי. העצמת הצורך ע"י הסיפור תגרום לקורא לחפש אצלכם את הפתרון המיוחל.
כתיבה שיווקית סיפורית – איך עושים את זה?
אחרי שלמדנו מהם היתרונות של כתיבה שיווקית סיפורית, אפשר ללמוד איך ליישם אותה הלכה למעשה. במאמר הבא בסדרה נביא טכניקות, דוגמאות וטיפים שיאפשרו לכם לרתום את כוחו של סיפור להצלחה העסקית שלכם.