חנות וירטואלית היא מוצר חדש שהתפתח בעקבות התפתחות האינטרנט. חנות וירטואלית מאפשרת למוכר למכור את מרכולתו בלי להחזיק חנות פיזית, שדורשת משאבים רבים ועלויות גבוהות. חנות וירטואלית מאפשרת למוכר להגדיל את קהל הלקוחות שלו, מפני שיכולים להגיע אליו לקוחות מכל העולם, והמגבלה הגיאוגרפית נמחקת. זהו יתרון משמעותי גם ללקוח, אשר אינו צריך לנדוד לחנויות רחוקות, אלא מקבל את כל צרכיו באופן זמין. אנשים רבים נהנים לערוך קניות בחנות וירטואלית, בגלל הנוחות, הזמינות והחיסכון בהדחקות לחנויות צפופות.
שיווק של חנות וירטואלית
חנות וירטואלית, בדיוק כמו כל חנות אחרת, זקוקה לשיווק, על מנת שיכירו אותה היטב ויגיעו אליה. שיווק של חנות וירטואלית יכול להיעשות על גבי מספר פלטפורמות. ראשית, ניתן לפרסם חנות וירטואלית בדרכים המסורתיות, על גבי מדיה מודפסת או משודרת, בדיוק כמו חנות פיזית. בנוסף, ישנם עסקים שמחזיקים במקביל חנות פיזית וחנות וירטואלית. אלו יכולים לפרסם את החנות הוירטואלית בתוך החנות הפיזית. נוסף על כל אלו, ישנו גם פרסום באינטרנט באמצעים שונים, אשר יכול לגרום ללקוחות להגיע אליכם בלחיצת עכבר אחת.
שיווק בתוך החנות הוירטואלית
גם בתוך החנות הוירטואלית עצמה אפשר ורצוי להכניס מסרים שיווקיים. השיווק הישיר יפעל באמצעות מבצעים שונים אותם ניתן לממש רק באתר. שיווק עקיף פועל באמצעות עיצוב נכון של האתר, באופן שישדר אמינות ויעילות, אשר יובילו את הלקוח לחזור ולרכוש מוצרים בחנות הוירטואלית גם בפעם הבאה.