חנות וירטואלית היא המצאה של השנים האחרונות, תולדה ישירה של ההתפתחות האדירה של רשת האינטרנט. חנות וירטואלית היא אתר לכל דבר, אלא שבמקום להציע רק תוכן במילים או בתמונות, היא מציעה אפשרות של רכישה ישירה של מוצרים דרך האתר. חנות וירטואלית היא שימושית מאד, ומכילה יתרונות רבים, הן למוכר והן לקונה. הקונה מרוויח זמן, כסף וסבלנות, על ידי רכישה ישירה, עם אפשרות נוחה להשוואת מחירים ובלי להידחק לחנויות צפופות. המוכר מרוויח לקוחות מכל רחבי הארץ ואף העולם, וכן לקוחות שאינם יכולים להגיע לחנות פיזית בשעות מקובלות – מכיוון שחנות וירטואלית פתוחה 24 שעות ביממה.
על מה להקפיד כשבונים חנות וירטואלית
כאשר בונים חנות וירטואלית חשוב מאד להשקיע בתשתית טובה. לקוח אשר נכנס לחנות וירטואלית רוצה שהיא תהיה זמינה, יעילה ובעיקר בטוחה. כדי שלקוח יסכים להשאיר את פרטי כרטיס האשראי שלו בחלון של חנות וירטואלית, עליו להיות בטוח שהחנות מאובטחת לחלוטין, שאין חשש לפריצה וגניבת מידע, שיש רישום ברור של הרכישות וכדומה. לכן חשוב להשקיע בבסיס איכותי ואמין. בנוסף, חשוב להשקיע בעיצוב האתר, כך שיהיה נוח לשימוש. חנות וירטואלית, כמו חנות פיזית, צריכה להיות מזמינה ללקוח מבחינה ויזואלית, לא לגרום לבלבול ולא לרתיעה, אלא להיפך, לגרום ללקוח להרגיש בנוח בתוך החנות. לבסוף, חשוב מאד להשקיע גם בשיווק יעיל של חנות וירטואלית, על מנת למשוך אליה לקוחות רבים ככל האפשר.