מדוע עסק חייב סרט תדמית?
כשחושבים כיצד לשווק את עסק, עולים רעיונות רבים. פירסום בשלטי חוצות, בטלוויזיה, בעיתונים, ברשת – באתרים מובילים, או רשתות חברתיות, קידום אתרים בגוגל ועוד אפשרויות נרחבות. אחת האופציות שיכולה להעניק רושם אדיר וזיכרון – לטוב ולרע כמובן, היא היכולת להוציא סרט תדמית. סרטי תדמית למעשה מקדמים מוצרים או שירותים. באמצעות סרט תדמית ניתן להעביר מסר ישיר ללקוחות – גם קיימים וגם לקוחות חדשים או פוטנציאלים.
חברות רבות כיום משתמשות בסרטי תדמית לחברה שלהם מכיוון שמעבר לכך שהן רוצות למכור את מוצריהן או שירותיהן, הן גם רוצות להעביר את ערכי החברה, המוטו לפי היא פועלת ועוד. במידה והחברה למשל גם מקדמת תרומה לחברה, שימור סביבה ירוקה וכו' – החברה ממתגת עצמה כמי שחושבת גם על תועלות אחרות מעבר לרווחיה.
מהו תפקידם של סרטי תדמית?
כל עסק היה רוצה שהתדמית שלו בפני לקוחותיו – הן החדשים והן הפוטנציאלים – יהיה ורוד. ניתן לראות זאת על פי המאמצים וההשקעה האדירה שארגונים רבים מנתבים – בכל הנושא של פעילות ברשת, טוקבקים וכמובן התייחסות אישית לכל תלונה של לקוח – בפרט כזה המעלה את דבריו לרשת. זה בדיוק מה שעושה סרט תדמית. סרט תדמית רוצה בעצם ליצור דימוי חיובי בעיני מי שצופה בו. סרט תדמית לרוב מופץ באינטרנט, בסלולר או בטלוויזיה. זהו מסר שיווקי שהלקוח צופה בו מבחירה בניגוד לפירסומות שניכפות בפועל על הלקוחות.
סוגים של סרטי תדמית:
ישנם שלושה סוגים של סרטי תדמית. האחד, עוסק בנושא של קידום המכירות בעסק. השני, עוסק בנושא של גיוס משאבים והון (כגון בחברות סטארט אפ)והשלישי עוסק בתחום של סרטי הדרכה ובעצם כולל בתוכו את הדרך בה משתמשים במוצר.
על פי מחקרים, סרט תדמית מאוד אפקטיבי הרבה יותר מפירסום מודפס למשל מכיוון שסרט תדמית בעצם מעביר מסרים דרך כמה חושים שונים.
יתרונותיו של סרט תדמית:
סרט תדמית משדר אמינות, ביטחון ויציבות של המוצר. בנוסף, אין ספק כי סרט תדמית מושך את עיני הלקוח וכמובן את תשומת ליבו. כיום, בעולם בו אנו חיים סרט תדמית הוא למעשה כרטיס הביקור של כל עסק.