בניית אתר הינה עסק פשוט למי שמבין בתחום. חשוב להבין שתהליך של בניית אתר הוא לא רק כתיבת מלל והעלאתו לאוויר. ישנן אפשרויות רבות לבנית אתרים וסוגים שונים של אתרים. לכל אתר מטרות שונות ועל כן בנייתם ועריכתם הינה מעט שונה, וכמובן שמורכבות בנית אתרים משתנה.
סוגים של אתרים:
כיום עיקר האתרים הנבנים הינם אתרי תדמית – אתרים המתארים את העסק ומטרתם לשמש כמקום בו העסק מציד את מוצריו ולפרסם אותו. מעין כרטיס ביקור. סוג נוסף של אתרים הינו אתרי דיל יומי. אלו אתרים שבהם כל יום מתחלף מבצע שמיועד לכלל לקוחות. זהו אתר די מורכב ובנוי גם מחנות וירטואלית. חנות וירטואלית היא למעשה אתר שבו בעל עסק מציג את המוצר שלו ומאפשר ללקוח שלו לקנות אותו באתר. לכן גם האתר יהיה מחובר לחברת סליקה וחייב שיהיה לו רכיב המגן מפני פריצה לאתר ולמספרי כרטיס אשראי. חנות וירטואלית היא שימושית ויעילה מאוד היות ועסק יכול להרוויח במינימום עבודה – אין צורך בחנות או במוכר ועל כן עלויות רבות נחסכות באמצעות הקמת חנות וירטואלית. סוג נוסף של אתרים הינו אתרים ייעודיים הנבנים לפרויקט מסויים. לעיתים אפשר לקרוא להם דף נחיתה. בניית אתר כזה בדרך כלל נעשית במטרה שהאתר יהיה באויר לתקופה מוגבלת ולאחר מכן מורידים אותו כי הפרויקט כבר איננו בתוקף.
מהם שלבי העבודה לבניית אתר?
למעשה לפני שבונים אתר יש לכתוב איפיון של האתר. בעת איפיון האתר יש צורך לציין מה המטרה בבניית האתר בכלל. למה הוא מיועד, מה הייחוד במוצר/שירות, הצורה בה האתר ייראה באופן כללי.
לאחר מכן יש להגדיר מספר עמודים שיהיו באתר ומה התכנים החשובים שיופיעו בהם. השלב הבא של בניית אתר הינו לקבוע איך ייראה האתר מבחינה עיצובית. כל חברה מחזיקה מעצב שמעבר לידע הטכני שיש לו, הוא גם מוכשר ובעל רעיונות לעיצוב אתרים בכל מיני סוגים. לאחר שהמעצב מגדיר מספר אופציות לעיצוב, האפשרויות הללו מועברות ללקוח לאישור או להוספת תיקונים. לאחר האישור של הלקוח, האתר עובר לשלב של פיתוח. בשלב הזה של בנית אתר בעצם מחברים את מערכת הניהול האחורית לאתר עצמו, לדפים ולעיצוב. כך ניתן גם לערוך אחר כך את התכנים. בד"כ מעלים את האתר לכתובת זמנית כדי שניתן יהיה לעשות גם QA על האתר.
השלב הבא כולל את הכנסת התכנים לאתר וכמובן הדרכת הלקוח על מערכת הניהול. בשלב זה של בניית אתר, האתר כבר מוכן ורק נותר להעלותו לאוויר. זהו השלב בו מפנים את האתר לכתובת האמיתית והקבועה שלו ומאחסנים אותו על שרת.
כדי שיותר ויותר לקוחות יוכלו להגיע לאתר, יש לפרסמו. קידום אתרים בגוגל היא תורה שלמה שחשוב ליישמה אם אתם רוצים להגדיל את המכירות שלכם בעלויות יחסית לא גבוהות.