בעלי עסקים קטנים ובינונים הם אנשים עם חלום, ייזמים שכל רצונם הוא לתרום משהו לעולם, ליצור משהו משלהם ולהתפרנס ממנו בכבוד. ההצלחה נמדדת בעיניי בעל העסק לפי ראות עיניו ושאיפותיו, אבל ישנה בעיה בעיקר בתחום הסחר הבינלאומי כאשר אותו בעל עסק מחליט לייצא או לייבא ומשאביו הפיננסים קטנים והוא מוצא את עצמו נאבק בתחום היבוא, יצוא, רכש ולוגיסטיקה שאינם תחומים קלים ומכילים בתוכם חוקים מאוד נוקשים והמון מושגים ואין לו מושג איך להתמודד איתם. אז אותו בעל עסק מחליט פשוט להתמודד לבד במקרה הרע ובמקרה הטוב לבקש עזרה.
כאן המושג מיקור חוץ נכנס לתמונה והכוונה לתת לחברה שתחום הסחר הבינלאומי הוא עיסוקה הבלעדי, אשר מכירה את כל החוקים, יודעת לתפעל מטענים, מכירה את הדרכים לחסוך בעלויות ומשאבים, באילו תנאי מכר כדאי לקנות או למכור עם אילו חברות שילוח כדאי לעבוד, איך לשרוד את מכון התקנים, משרד הבריאות, איך להביא מטען לארץ ולמנוע עיכובים בשחרור ועוד ועוד..
החברה למיקור חוץ זו ההתמחות שלה, היא לא רוצה להתחרות עם בעל העסק היא רוצה לעזור לו להצליח, לתמוך בו לכל אורך הדרך, להיות שותפה להצלחה שלו וכל זאת בעלות שהיא מינימאלית לעומת הפסד ימי עבודה של בעל העסק שעסוק במציאת פתרונות ולמידה של תחומים שלוקח שנים להתמקצע בהם.
ומאידך, כשקיים פתרון כל כך נגיש וזול מחליט בעל העסק לשכור אדם שיטפל בתחום במקרה הטוב, מאחר ואז סוף סוף יגויס אדם שיודע ומכיר את התחום אבל העלות הכספית של החזקתו היא מאוד גבוה גם יחסית לגודלה והכנסתה של החברה ולטווח העבודה כך שבהרבה מקרים משולם שכר של 9 שעות עבודה כשבפועל לא היה דרוש יותר משלוש שעות ושוב בזבוז משאבים וכסף לחברה. במקרה הרע הפקידה שיושבת בקבלה ועוסקת בעוד תפקידים רבים במקביל היא גם זו שתדאג לתהליכים הלוגיסטיים מבלי שיש לה מושג קלוש בתחום והיא בדיוק כמו בעל העסק תנסה לשרוד את היום.
וכל זאת, כי קיים פחד מפני המושג "מיקור חוץ", פחד בלתי מוסבר שמשום מה הופך את המושג מזוהה כמוציא כסף ולא כחוסך ומכניס כסף ולכן המלצתי היא לכל בעלי העסקים שרוצים להצליח במיוחד במציאות הקשה של היום אל תהססו להשתמש במיקור חוץ, זה יכול לחסוך לכם עד חמישים אחוז מעלות המעביד ובחיסכון כולל בתפעול וייעול המערכים התפעוליים שלכם, ולתרום לשקט הנפשי שלכם וליכולת שלכם להתרכז בפיתוח העיסקי של העסק אשר לשם צריכים להיות מופנים המשאבים האמיתיים שלכם.