לפני יותר מעשור, כאשר האינטרנט נכנס אל חיינו, כולם הבינו שהגיעה עוד דרך חדשה ומעניינת לתקשר ולצפות במידע, וחשבו שהוא יעזור לנו לעשות מספר פעולות בחיינו. עם זאת, מצד אחד חשבו שהאינטרנט יכול לעזור, אלא לא חשבו על כך שהוא יכול להחליף כמעט לחלוטין את אופן הפעילות שלנו בחיי היום יום, בין אם זה בתקשורת בין חברים, בקבלת המידע ואפילו באופן שבו אנחנו עובדים מתפרנסים ונכנסים אל חנות וירטואלית במקום לגשת לסופר.
העסק הווירטואלי
בתחילה, לא לכל עסק הייתה חנות וירטואלית, אלא רק עסקים שהעבודה שלהם הייתה רלוונטית באיזה שהוא אופן לאינטרנט, היו פותחים גם אתר של ממש, עם מידע וכדומה. כל זה היה נכון, טוב ויפה עד להופעתו של גוגל ושאר מנועי החיפוש.
כיום, כאשר אנחנו מחפשים איש מקצוע או חנות כלשהיא, אנחנו פחות ופחות פונים אל ספר הטלפונים, המגנטים שעל המקרר וכדומה, אלא פשוט רושמים את סוג בעל המקצוע שאנחנו צריכים בתוספת עיר המגורים שלנו ומשתמשים בתוצאות שהופיעו שם, נכנסים לאתר או חנות וירטואלית שהעסק בנה ומבצעים רכישה מהירה ונוחה דרך שם.
השינוי הכול כך משמעותי הזה באופן שבו אנו מוצאים עסקים ובכמות הזמן שבו אנחנו נמצאים מול המחשב, גרמה לכל עסק, לא משנה במה הוא מתמחה, להופיע גם באינטרנט בכדי שהלקוחות שלו יגיעו אליו. לכן, אחד מהמוצרים הכי רלוונטיים לעידן האינטרנט שלנו, היא בניית אתר, הקמת אתרי דיל יומי, אתרי תדמית חנות וירטואלית ועוד.
מהעולם שבחוץ לאינטרנט
כיום, האינטרנט לא נתפס רק בתור מגרש משחקים כללי שכזה, אלא בתור עולם שבו אנחנו מנהלים את כל תחומי החיים שלנו. מהעבודה, ועד לתקשורת עם בני משפחה, חברים ואפילו קניות בתוך חנות וירטואלית. אם בעבר היינו יוצאים לטייל ברחוב ועוברים בין חנויות בגדים, הסופר השכונתי או אפילו משתלה בכדי לקנות מוצרים, כיום גוגל הוא הרחוב שלנו ואנחנו משוטטים בין חנות וירטואלית לאחרת. בפרט עם כל התקדמות הפירסום - קידום אתרים בגוגל שגרם לכך שבהקשה אחת אנו מוצאים עשרות אלפי או מיליוני תוצאות חיפוש.
כיום, בלחיצת כפתור כולם יכולים להיכנס מכל העולם אל חנות וירטואלית של בעל עסק זה או אחר, להסתכל על כל המוצרים שלו, למלא עגלה בכל המוצרים אותם אנחנו רוצים לקנות, להכניס פרטי כרטיס אשראי מאובטחים, ולדעת שהמוצרים בדרך אלינו, פעמים רבות אפילו באותו היום.
טלפונים ניידים ופיתוחים נוספים
כיום, השימוש בפלטפורמה של חנות וירטואלית הפך להיות אפילו נרחב הרבה יותר, מכיוון שהשימוש בטלפונים סלולאריים בתור מחשב לכל דבר הופך לנפוץ יותר ויותר. כעת, גם אם אדם רוצה להיות ספונטני ולהיכנס למסעדה או סרט כלשהו שנמצא בקרבת מקום, הוא נכנס דרך הטלפון שלו אל אותה חנות וירטואלית של בית הקולנוע או המסעדה, רוכש שם קופון ובתוך דקות הוא כבר נהנה מהנחה שכולה התקבלה דרך האינטרנט.