ישנם סוגים רבים של אתרי אינטרנט, כיום לאפיין את האתר שלך, את החזון שלך מול חברה לבניית אתרים. כאשר אתה בתור בעל עסק יזם מחליט להקים אתר אינטרנט, יש לך חזון או אפיון מסויים בראש אך לפעמים אנשי מקצוע עם נסיון של שנים יכולים לשפוך אור חדש ואף "ללטש" את החזון ולשדרג אותו ע"י שימוש בטכנולוגיות חדישות בשילוב של ממשק משתמש נכון וגרפיקה עכשווית.
1. אתר עסקי - בד"כ עד 10 עמודים כאשר אחד מהם הינו עמוד "צרו קשר, עוד עמוד פרופיל ומעבר לך עמודי תוכן ועמודים אשר מותאמים אישית לצרכי הלקוח (למשל צלם צריך עמוד גלריה להציג את עבודותיו). מה שמקובל היום הוא לבנות אתר יחד עם מערכת לניהול תוכן, במקרה כזה הקפידו גם החברה לבניית אתרים שתוכלו לערוך את תגיות ה META של האתר דרך הממשק, דבר שיעזור לכם להתקדם בגוגל.
2. אתרי web 2.0 - אתרים אלו רובם ככולם נבנים ע"י יזמים ואנשי עסקים באינטרנט בעלי חזון. אתרים אלו מתוכננים בסגנון של תוכן גולשים ויש להתאים אותם לאופי גלישה זה. יותר דינאמי, יותר תוכן - מה שמצריך ממשקי ניווט נוחים במיוחד וחיפוש פנימי יעיל. כפתורי שיתוף בולטים, טוקבקים דירוגים וכו'.
קונספטים של אתרי WEB 2.0 יכולים להיות: פורומים, אתרי מאמרים, אתרים לשיתוף וידאו (כמו יוטיוב), אתרי לשיתוף תמונות, קבצים, מצגות או בעצם כל מדיה דיגיטלית אשר מגיעה בצורה של קובץ. במידה ויש לך רעיון חדש - ישנן חברות בניית אתרים אשר מנהלות את הפרוייקט ובונות לך מערכת באופן מותאם אישית.
3. פורטלים פורטלי תוכן - אלו אתרים שבשונה מאתרים עסקיים, מתבססים על המון תכני מקור ומאידך לא תכנים שגולשים מעלים אלא בעלי האתר או מישהו מטעמם. האתרים לא באים למכור מוצר מסויים בשונה מאתרים שיווקיים של עסק ובד"כ מרוויחים ממכירת שטחי פרסום או תוכניות לשיתוף רווחים כאלו ואחרות.
בתרים אלו יש למקם את שטחי בפרסום באופן אסטרטגי אשר מעלה את יחס ההקלקותחשיפות, יש לדאוג לממשק משתמש נוח, מערכת CMS טובה וכמובן לדאוג לסדר את האלמנטים הויז'אלים בצורה נוחה בעין אשר תגרום לגולשים להתחבר יותר לאתר. אפטק הפוך עלול להבריח אותם מהאתר.
הדבר שכוכל כל האתרים הוא לדאוד לאופטימיזציה נכונה וקוד תקני, תאימות לדפדפנים פופולאריים וניווט נכון אשר מותאם לקהל היעד.