בשנים האחרונות נראתה עלייה חדה בכל העולם, במכירה של אופנועים, במיוחד עקב עלייה במחירי הדלק. רוב הרוכשים אופנועים הם דווקא בגיל צעיר יחסי היות ועלות האחזקה של מכונית היא גבוהה יותר. העלייה במס' האופנועים בכבישים, יוצרת עלייה גם במנין תאונות דרכים המעורבות באופנועים.
נסיעה על אופנוע נחשבת למסוכנת יותר מאשר נהיגה במכונית, גם כאשר מדובר במהירות דומה ובתנאי שטח זהים. על פי מחקרים שנעשו בתחום, נהגי אופנוע חשופים פי 35 למוות עקב תאונה מאשר נהגי רכב, כאשר למרות ההשקעה באמצעי הרתעה השונים. סטטיסטית החלוקה בישראל היא 15 הרוגים ל-1000 נפגעים, לעומת 8.4 הרוגים ל-1000 נפגעים. ובכן, תאונות אופנוע הן קטלניות יותר מאשר תאונה עם רכב פרטי.
ההתייחסות ברכישת כלי רכב דו-גלגלי מתייחסת מעט מאוד לאפשרות הפגיעה והרבה יותר לעלות כלי הרכב, אך "המחיר" הוא בהתאם. בזמן עצירה פתאומית או בתאונה בצד רוכב האופנוע, החשיפה של הרוכב היא מלאה לפגיעה גופנית קשה, במיוחד אם מדובר ברוכב אשר אינו חובש קסדה ומעיל הגנה ייחודי. מיותר לציין שבזמן תאונה, רוכב האופנוע נפגע לא רק מהרכב הפוגע, אלא גם מהמגע עם הקרקע ועם חפצים אחרים בסביבת התאונה. עובדה זו נכונה גם במהירות נמוכה של 20 קמ"ש.
פקודות התעבורה כוללות חלק מיוחד עם הוראות לאיסורים והגבלות המתייחסים לרכיבה על אופנוע, אך בתחום הענישה אין הבדל על פי החוק. ההתייחסות בעונשים על פי החוק היא באופן כולל לעברייני תנועה. ההבדל הקיים הוא בין הנוהגים על כלי רכב ובין הולכי רגל והענישה היא בהתאם, ללא עונשים ייחודים לרוכבי אופנוע. סעו בזהירות!