רבים מבעלי אתרי אינטרנט בטוחים שלאחר שהם סיימו את בניית אתר האינטרנט שלהם הסתיימה עבודתם והם יכולים להישען אחורה ולחכות שהכניסות לאתר יגיעו מאיליהם. לאחר תקופה מסויימת כשהם רואים ששום דבר לא זז ואף אחד לא נכנס לאתר שלהם, הם מבינים שמשהו לא בסדר וכנראה שהם פספסו משהו. מה שהם פספסו הוא שצריך כל הזמן לקדם אתר אינטרנט בדרכים שונות ואם הם לא יעשו כן, לא יהיו להם ביקורים באתר, ופועל יוצא מזה לקוחות מהאתר. חלק מעבודת הקידום מתחילה כבר בזמן בניית אתר האינטרנט שלהם וישנם מספר דברים שכדאי להם לקחת בחשבון כבר במהלך ההקמה של האתר.
תוכן איכותי
חלק חשוב ואולי החשוב ביותר מתהליך בניית אתר האינטרנט הוא הזנת התוכן לאתר. הזנת התוכן לאתר יכולה להתבצע או על ידי חברת תוכן לאתרי אינטרנט או על ידי בעל האתר עצמו, תלוי כמובן כמה הוא יודע לכתוב. כתיבת תוכן במהלך בניית אתר אינטרנט צריכה להיות כזו שתעניין את הגולש ותיתן לו ערך מוסף וכך הוא יישאר כמה שיותר זמן באתר ויבצע פעולה כלשהיא שאנו רוצים שיבצע, בין אם זה רכישת מוצר ובין אם זה הרשמה לרשימת תפוצה וכו'. כתיבת תוכן איכותית בזמן בניית אתר האינטרנט תקבע בהמשך גם את דירוג האתר במנועי החיפוש לפי מדד עניין הגולשים
מילות מפתח
כחלק חשוב של בנית אתרים והזנת התוכן לתוכם, ישנו נושא הנקרא מילות מפתח או בשמו השני ביטויי מפתח. מילות מפתח אלו הינן מילים שמצביעות לאתר על הנושא המדובר שבעמוד הספציפי. את המילים הללו יש להכניס לטקסט שנכתב במהלך בניית אתר האינטרנט וגם אחרי באופן כזה שיראו טבעיים. מנועי החיפוש לא אוהבים לראות אתר עם מילות מפתח מרובות אשר מכריחות אותו לראות עמוד באופן מסוים ובנושא מסוים כשבפועל הנושא העיקרי בעמוד הוא אחר וביטויי המפתח מטעים אותו. לכתיבת תוכן נכונה ואיכותית במהלך בניית אתר יש משמעות גדולה כי בעצם על פיה מבצעים אחר כך קידום אתרים בגוגל ולכן וכדאי לשים לב לדברים הללו כדי שלא יהיה צורך מאוחר יותר לעשות שינויים גדולים באתר.