חפש מאמרים:
שלום אורח
24.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מדידת שביעות רצון לקוחות ואיך זה יכול לעזור גם לעסק שלך

מאת: אפי להבשימור לקוחות23/08/20121670 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שביעות רצון לקוח היא תחושותיו כלפי המוצר או השרות כל עוד הוא משתמש בהם והיא משפיעה על הסיכוי כי ישקיע מכספו ויקנה אותם מכם שוב. שביעות הרצון מתגבשת אצל לקוח כבר מהציפייה שלו ממוצר/שרות מסוים- ההבטחות הפרסומיות, הנתונים המועברים על ידי איש המכירות וכיו"ב, ולכן היא ייחודית למפגש בין הלקוח שלנו למוצר אותו רכש מהחברה שלנו.


התמורות בשוק, אלה אשר הביאו לפני שנה לקריאות להפגין נגד שחיקת מעמד הביניים ונגד אי השוויון משפיעות וימשיכו להשפיע על שווקים רבים, אשר מדווחים כי אנשים קונים פחות וקונים בפחות כסף. בנוסף הגלובליזציה המאפשרת ללקוחות גישה להרבה יותר חלופות מהרבה יותר מתחרים מבעבר – באמצעות מחשבים וטלפונים ניידים, המלחמה על כל שקל של כל לקוח מחייבת "מידע מודיעיני" טוב ככל שניתן על מנת להבטיח כי אף לקוח קיים לא ישכח וייפול בין הכיסאות.

מדידת שביעות רצון של לקוחות תיתן מושג מדויק לגבי המוצר ואיך הוא נתפס בעיני המשתמש. אם נדע איך הוא נתפס בעיני המשתמש נוכל לחפש לו שווקים חדשים, להרחיב את מעגל המשתמשים ולהגדיל רווחים.


סקרים, שאלונים ושיחות עם לקוחות:


הם כולם כלים לאיסוף מידע על שביעות רצון. מחד – רצוי שהמידע יהיה נקודתי כדי שיהיה קל לנתח אותו מצד שני המידע על שביעות רצון מכיל הרבה רגשות שונים ולכן השאירו מקום להתבטאות אישית ותנו לקולם של לקוחותיכם להישמע- הם יעריכו את זה.

מדידת שביעות הרצון צריכה להתחיל בשאלה הכי כללית- כמה אתה מרוצה מהמוצר. אחר כך אפשר לשאול שאלות על הנקודות בהן לדעתכם מסתתרות הבעיות שלכם, וללמוד מעט יותר עליהן. בין היתר חשוב לשאול האם לקוח ימליץ עלינו למשפחה או חברים, איך הוא מתאר את המוצר במילותיו (הערכתו תיתן לכם מושג לגבי איך הוא "תופס" את המוצר ומה רמת ההתאמה בין תפיסתו, למסר השיווקי שאתם מנסים/ניסיתם להעביר), וכן תשאלו האם ישנה כוונה לבצע רכישה חוזרת ולמה- כוונה היא מדד טוב לשביעות רצון שכן מתבצעת הערכה של המוצר ו"מערכת היחסים" בין הלקוח ובינו.

טיפים ליישום מעשי:


הסבירו ללקוח כי סקר זה נועד לשפר את המוצר עבורו בעתיד, כי הוא חסוי. נסחו כמה שפחות שאלות קצרות ובבהירות. אפשרו סקאלת תשובות אי זוגית (כדי שתהיה תשובת אמצע). אפשרו מקום להתבטאות אישית. הכניסו שאלות אשר יאפשרו לכם להבדיל בין סוגי לקוחות לפי פילוחים רלוונטיים (השכלה, הכנסה, מספר ילדים) אל תשאלו שאלות שאין בהן צורך. אם אפשר, הימנעו משאלונים אנונימיים (- הסבר בשורה האחרונה במאמר).

גבשו את מטרת איסוף המידע בבהירות- והפרידו בין המוצר עצמו וחוויית הקניה (השירות בו הם נפגשים כדי לרכוש את אותו מוצר). נתחו את ההבטחה מול הביצוע בפועל (לפעמים הנמכת ציפיות לא תקטין מכירות אלא רק תקטין אכזבה או לחלופין תגדיל שביעות רצון, במילים אחרות תמכרו את מה שיש לכם, לא את מה שאין לכם, גם אם יש את זה למתחרים).

דרכים נוספות לאיסוף מידע:


שיטות כוללות הקשבה פעילה ומודעת למידע אשר כבר קיים בארגון- החל ממחלקת מכירות (הם פוגשים את הלקוח פנים מול פנים) דרך מחלקת הטמעת מוצר ובוודאי שמחלקת שרות לקוחות- אין כמו תדירות וסוג התלונות כדי ללמד אותנו על מה שמפריע ללקוחות שלנו. נכון- לפעמים התלונות טיפשיות בעינינו, אבל אם אותה הבעיה חוזרת אולי אנחנו אלה שלא הסברנו כמו שצריך, לא עזרנו ללקוח להחכים ונכנסנו למעגל בו הוא לא מבין ואנחנו לא מתקדמים. כל המידע הנשמר בארגון על האינטראקציה מול כל לקוח יכולה להעלות דפוסי בעיות ולהצביע על נקודות חולשה בהתנהלות מול לקוחות העסק

כשבונים מערכת למשוב לקוחות חשוב לזכור את העובד שבקצה- העובד שבא במגע עם הלקוחות. המידע שלו חיוני לנו במקרים בהם הארגון שלנו הרחיק אותנו ממגע עם כל לקוחותינו (הגדולים, אלה שתמיד נהיה מעורבים באינטראקציה שלהם מול הארגון, הם בוודאי חשובים אך ניתן יהיה ללמוד מהקטנים כיצד לשפר את האופן בו אנו מתנהלים גם מול הגדולים והרווחיים)

חשוב לנסות ולהשיג מידע זהה על המתחרים. לא, זה לא עניין קל לביצוע אבל היתרון מלדעת על מה המתחרים "קמים או נופלים", איפה החולשות והחוזקות שלהם יעזור לנו לחדד בפני הלקוחות את החוזקות והיתרונות שלנו.

אל תשכחו את העובדים עצמם- שביעות רצונם מקרינה החוצה ומשפיעה על הלקוחות. לקרוא על שביתת מלצרים ברשת בתי קפה בטח לא מגדילה את הלקוחות של אותה רשת.


ולבסוף:


פרסמו את השיפורים שבוצעו כתוצאה מהמידע שנאסף- זה ידרבן לקוחות לתרום אותו בעתיד מיוזמתם.

במידה והמידע הנאסף לא היה אנונימי טפלו בבעיות שעלו ממנו באופן ממוקד- הרעיון הוא לשמר לקוחות, אם כבר גיליתם כי יש לקוח שאיננו מרוצה הרימו לו טלפון ורצו אותו- הוא יישאר לקוח בעתיד וגם יחסך מכם פרסום שלילי במידה והוא מדבר על חוסר שביעות רצוננו ברבים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אפי להב
סמנכ"ל שיווק senzey.com

תוכנה לניהול עסק הכוללת ניהול פרויקטים ומשימות, ניהול לקוחות ועובדים, ניהול כספים וזמן, ניהול יומן ומשרד, ניהול מכירות ושיווק.

תוכנת ניהול עסק: בתי תוכנה, סטודיואים, בתי דפוס, משרדי אדריכלים, קבלנים, יזמים, חוגים, קבוצות ועוד...
סנזיי- שלוט בעסק שלך. מקסם את הרווח שלך.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אפי להב

מאת: אפי להבאימון מנהלים26/03/131338 צפיות
לכל אחד יש בעיות, השאלה היא איך פותרים אותן, בוודאי בהקשר עסקי- ניהולי, אי אפשר פשוט לקוות שהן תפתורנה את עצמן ושאם כן לא תהיינה לכך השלכות על הצלחת העסק. אלה השלבים- הם לא בהכרח פשוטים אבל הם יותר פשוטים מהבעיה ומה שיקרה לה אם יתעלמו ממנה

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/131239 צפיות
לפעמים זה נראה כמו רעיון טוב, לבצע את מה שחשוב במקביל- למקסם את הזמן, להתאמץ על הכל עכשיו ולנוח אחר כך. אבל האם זה באמת רעיון טוב האם זה ישפר אותנו ויקח אותנו אל התוצאות הרצויות?

מאת: אפי להבעסקים - כללי19/02/13912 צפיות
רובנו חושבים שאנחנו מסוגלים או אמורים לשאוף להיות מומחים בביצוע כמה דברים בו זמנית? תחשבו שוב. מחקרים חדשים מראים שאנשים אינם טובים, כפי שהם חושבים, בביצוע מספר מטלות במקביל. המחיר הנגבה מכם בניהול המקביל של כל המטלות יותיר אתכם עייפים ואולי את המטלות- לא מבוצעות כפי שהייתם רוצים

מאת: אפי להבייעוץ עסקי02/02/13921 צפיות
כל אחד יכול להים עסק קטן- שמבוסס על יתרון: כשרון או נסיון שאותו אנחנו יכולים לחלוק עם אחרים ועל הדרך להתפרנס ממשהו שאנחנו אוהבים. הנה כמה עצות כדי לעבור את השלבים ולהגדיל את הסיכויים שעסק כזה יצליח.

מאת: אפי להבניהול תוכן05/12/121026 צפיות
תוכן שיווקי מכיל עולם מושגים רחב וכולל לא רק רשתות חברתיות ואת האתר שלכם אלא גם פורומים, ניוזלטרים ובאופן כללי תקשורת עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים

מאת: אפי להביזמות עסקית26/10/121112 צפיות
הדרך לפתיחת כל עסק היא מורכבת ומסובכת, במיוחד סדנא אותה לרוב מפעילים לבד ולא נעזרים בכוח אדם רב. עסק קטן יכול להיעזר ברשימה מובנית של שלבים כדי לוודא שכל מה שצריך לקבל תשומת לב אכן מטופל.

מאת: אפי להבייעוץ עסקי12/10/12950 צפיות
בעסק, המטרה העיקרית היא להרויח כסף (הכנסות גדולות מהוצאות) אך גם לבנות את העסק כך שהרווח לא יהיה חד פעמי אלא מתמשך, ולשם כך יש למצוא את היתרון לעומת המתחרים ולבסס אותו לארוך זמן. אם כך, האסטרטגיה העסקית היא בסך הכל איך נרויח כסף לאורך זמן, בהתחשב במה שיש לנו למכור לעומת המתחרים שסביבנו.

מאמרים נוספים בנושא שימור לקוחות

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/231977 צפיות
מתנות לראש השנה – זמן מצוין לעקוף את המתחרים שלכם חגים וימים מיוחדים הם זמנים ששווה לנצל מבחינה עסקית. חלוקת מתנות לחגים כדי להעניק לעסק שלכם ערך מוסף. אחד החגים המרגשים והמתאימים ביותר הוא ראש השנה. חג זה פותח את השנה תוכלו לשמח את הלקוחות והעובדים שלכם עם מגוון עציצים ממותגים לראש השנה ולהדק את הקשר האישי והעסקי איתם. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583 למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות?

מאת: ישראל רף שימור לקוחות06/05/21954 צפיות
בשנים האחרונות נערכים כנסים ואירועים עסקיים רבים במגוון תחומים שמטרתם, לייצר קשרים עסקיים ולהציג את ההתחדשות בכל תחום מהם מוצרי הפרסום שייתנו לכם את תוצאה עסקית הטובה ביותר עציצים ממותגים עם מסר אישי נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות02/05/21950 צפיות
שירות כתוב - גם אם לא רציתם, נמנעתם, התחמקתם, היום, כבר אין ברירה!

מאת: אבי דוידישימור לקוחות11/10/201246 צפיות
מידע שימושי על חלוקת פליירים לעסקים שעושים זאת לראשונה בתקופת הקורונה

מאת: מיכל דגן ברעםשימור לקוחות06/04/20994 צפיות
המודעות לצורך בעבודת שימור לקוחות איכותית, לצד עבודת המכירות והשירות, וכחלק מאסטרטגית השיווק, כבר אינה בחיתוליה. ההשלכות השונות, כתוצאה מעבודה לא מדויקת, המשפיעות על שורת הרווח, ברורות. שימור לקוחות איכותי חוצה את שלושת מעגלי שימור הלקוחות:

מאת: רונית אלפסישימור לקוחות11/11/191539 צפיות
מועדון לקוחות הוא כלי עסקי ושיווקי מאוד חזק ומשתלם, לכן חשוב מאוד לנהל אותו נכון. לקוח שיצא מהמועדון אולי לא יחזור אליו, ולכן חשוב ללמוד איך לנהל את מועדון הלקוחות של העסק שלכם כך שיתווספו אליו לקוחות כל הזמן ולא ייגרעו ממנו, כי ניהול נכון של מועדוני לקוחות משמעותו הגדלת הרווחים של העסק שלכם.

מאת: ישראל רף שימור לקוחות09/07/191712 צפיות
מתנות לחגים, ובעיקר כאשר מדובר על מתנות ממותגות לראש השנה, הופכות את המותג שלכם לא רק לזכיר אלא גם לאהוד ולאהוב, ומחברות אותו לערכים של צמיחה, טיפוח, שגשוג, נאמנות ומסירות. אנו מציעים לכם עשרות עציצים ממותגים, אשר יוכלו להעביר את ערכי המותג שלכם הלאה, ולהעניק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות, לספקים ולעובדים שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica