אחד הדברים החשובים ביותר, אם לא הדבר החשוב ביותר בהצלחה של כל חברה, ארגון או עסק הוא גיוס עובדים נכון והולם. לא קל למצוא אנשים המתאימים למקום העבודה עם דרישותיו המשתנות ולא קל למקום העבודה למצוא את המועמדים הנכונים והמתאימים ביותר לאיוש שלל המשרות שהוא צריך.
גיוס עובדים הוא אכן משימה לא פשוטה וישנן שיטות רבות לעשות זאת. ברוב המקרים ישנה מחלקת משאבי אנוש או מישהו מטעם החברה הממונה על כל נושא גיוס העובדים, ועדיין הרבה מאוד חברות נתקלות בקשיים ובאתגרים לא פשוטים כשהן מנסות לאייש את התפקידים השונים.
שיטות לגיוס עובדים
ישנן שיטות רבות לגיוס עובדים. הדרך המוכרת לכולם היא פרסום של מודעת דרושים בכלי התקשורת השונים. מדובר בפרסום של מודעה או בלוח אינטרנטי לגיוס עובדים או בעיתונים השונים. היתרונות של דרך זו הם שכך מגיעים אל הרבה מאוד מתעניינים והחסרונות הם שהרבה פעמים מקבלים הרבה מועמדים שלא ממש מתאימים לאיוש המשרה.
שיטה אחרת היא פנייה לחברת השמה. חברת השמה היא זו שמפרסמת את המשרה והיא זו שעושה סינון ראשוני ואף משני בין כל המועמדים כדי למיין מביניהם את אלו ישי להם את הכישורים והיכולות הנדרשים לאיוש המשרה ורק אחר כך היא מפנה אותם לשיחה עם הממונים מטעם החברה.
איך להגיע אל המועמדים המתאימים
כיום ישנן שיטות חדשות יותר לגיוס עובדים והן עושות שימוש מורחב בשיטה חבר מביא חבר. הרבה חברות מדווחות שגיוס עובדים על ידי העובדים שכבר נמצאים אצלן היא אחת הדרכים הטובות יותר לאייש משרות מאחר ויש התאמה גבוהה יותר בין המועמד לבין דרישות התפקיד ואופי החברה. כיום, יש הרחבה לשיטה הזו וחברות רבות עושות שימוש באתרים חברתיים או רשתות חברתיות שונות כדי לפרסם בין החברים שלהם משרות שונות. שיטת חבר מביא חבר מהסוג הזה יכולה להוביל חברות אל מועמדים בעלי ניסיון וידע בתחום גם לאלו שכרגע לא מחפשים עבודה באופן אקטיבי.
חוץ משימוש במדיות החדשות, חברות המעוניינות בגיוס עובדים צעירים ואיכותיים יכולות לפנות אל המוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ ולהצטרף לירידי תעסוקה שהן מקיימות לבוגריהן. זוהי דרך לגייס עובדים בעלי השכלה אך ללא ניסיון רב.