שירות טלפוניה לעסק במיקור חוץ (Outsourcing), או בשמו המקצועי - IP Centrex, הוא למעשה שירות טלפוניה המצוי מחוץ לעסק, כלומר טלפוניה המנוהלת מרחוק - ניתן להפעיל מרכזית טלפונים בעסק ללא צורך בקניית מרכזייה. שירותים אלו ניתנים בישראל ע"י מספר חברות תקשורת שונות, וישנן חברות נוספות המתעתדות להיכנס לשוק.
מרכזיות טלפונים במיקור חוץ היא כיום שירות המבוסס על תוכנה עם מתגים קטנים עד בינוניים, הנותנים שירותי טלפוניה לעסקים. בעצם זוהי מרכזיה חכמה ומתקדמת המופעלת בטכנולוגיית IP, מהווה תחליף מלא למרכזיה בעסק ומאפשרת יעילות עסקית אשר לא הייתה קיימת בעבר. מיקור חוץ של שירותי טלפוניה עסקיים מבטיח כי המרכזיה ושירותיה הנלווים, יהיו דרך קבע בקדמת הטכנולוגיה ויאפשרו מגוון תוכנות המתאימות לדרישות המתפתחות של העסק, וכל זאת בעלות חודשים קבועה וידועה מראש.
חשוב לדעת כי זמינותו של השירות תלוי בקווי התקשורת עליהם הוא עובד. על כן, חשוב לבחור ספק שירות במיקור חוץ אשר לו יכולות תמיכה טכנית ברמה בוהה, וכן רמת שרידות של רשתות התקשורת של הספק תהיה גבוהה אף היא.
המרכזיה עצמה נמצאת במרכזית ספק התקשורת, כאשר ציוד התקשורת הוא ציוד איכותי וברמה גבוהה. הלקוח עצמו יכול לקבל גישה למרכזיה שלו דרך ממשק ווב (Web), ולבצע שינויים ברמת השירותים, שינוי שלוחות או פרמטרים, שינוי בהרכב השירותים ושינויים נוספים אשר הוא מעוניין לבצע מרחוק.
מיקור חוץ של שירותי טלפוני עסקיים מתאימים היום לכל עסק כמעט, מקטן ועד גדול. בעסקים גדולים בהם קיימת מרכזייה, ניתן לשלב את המרכזייה עם שירותי טלפוניה במיקור חוץ (למשל לחבר את הסניפים השונים בשירותי מיקור חוץ אל המרכזייה הראשית בסניף המרכזי).
חסרונותיו ויתרונותיו של מיקור חוץ של מרכזיות לעסקים:
אין עלויות של ציוד לעסק.
קיימת גמישות לצרכי הלקוח המשתנים.
מחיר חודשי נוח וזול יחסית, קבוע וידוע מראש.
יכולת הגדלה או הקטנה ללא כל מגבלה.
מעבר מהיר וחלק מהעולם הישן לעולם החדש של ה IP.
לא קיימות עלויות שידרוגים ועדכוני תוכנה של המערכת.
אין כבילות לספק ציוד קצה (טלפונים, טלפוני תוכנה, טלפונים משולבים מצלמות, מוצרי רשת ייעודיים, טלפוני IP ועוד) אחד.
חסרונות:
אינו מתאים לשימוש למוקד שירות לעסקים או לאפליקציות טלפוניה מורכבות.
מגוון היכולות של הטלפוניה במיקור חוץ מצומצם יחסית והיקף התכונות זעיר יותר מאשר מרכזייה המותקנת בעסק.
כבילות לספק תקשורת אחד.
לא תמיד צולח שילוב של אפליקציות IP נוספות אם רוצים להוסיפן למערכת.
עם התקדמות הטכנולוגיה, עוד ועוד בתי עסק בוחרים ב מיקור חוץ של שירותי טלפוניה עסקיים, כמרכזיה הטלפונית של העסק שלהם, על פני רכישת מרכזייה לעסק. יחד עם זאת, לפני שפונים לרכישת מיקור חוץ של שירותי טלפוניה עסקיים, חשוב לקבל ייעוץ והכוונה בנושא, וכן לברר עלויות והטבות אצל הספקים השונים.
ראש הטופס