שיווק גרילה - מהפכה בעולם השיווק. החדירה המאסיבית של האינטרנט הפכה את כדור הארץ לשטוח, מסרים עוברים מקצה אחד של העולם לקצה שני במהירות הבזק ועומס המסרים הוא עצום, בעומס זה נוצרה בעייה למשווקים במציאת הדרך להעביר מסר לצרכן שחשוף ל 5000 מסרים ליום לערך. הצרכן שהפך מפאסיבי לאקטיבי, הפך לבררן ולפיכך נדרש שינוי בפנייה אליו, זאת בנוסף למצב בו עלויות המדיה הפכו את העסקים קטנים/בינוניים, למוגבלים מבחינת יכולת השיווק שלהם ונדרשו לפתרון בעיה זו פתרונות יצירתיים, כאן נוצרה לראשונה שיטת "שיווק גרילה", שיטה שנוצרה ע"י ג'יי קונרד לוינסון, שיטת "שיווק גרילה"בנויה באופן עקרוני על "שיווק חווייתי" שיווק המאפשר לעסקים להעביר מסרים ע"י יצירת חוויה של המוצר, שיווק הגרילה מבוסס ברובו על "שיווק ויראלי", שיווק מפה לאוזן. שיווק הגרילה הפך את הצרכן לחלק ממערכת השיווק ויצר מערכת יחסים בה הצרכן הינו שחקן הראשי בקמפיין השיווק. דוגמא לקמפיין שיווק גרילה פשוט אך מוצלח: סיפור אמיתי, באחד הבקרים לפני כחודשיים סיפר לי בעל המוסך בו אני מטפל , מוסך נירון באזה"ת ר"ג, סיפור מדליק על לקוח שלו שהגיע לטיפול על הבוקרבשעה 7.00בוקר, הלקוח פתח את מערכת הסטריאו באוטו ושם מוזיקה של שנות ה60- בפול ווליום. בעל המוסך, ניר החל לרקוד מסביב לאוטו והלקוח כמעט התעלף מרוב צחוק...שלף את האייפון שלו וצילם אותו, למחרת העלה את הסרטון ליו טיוב תחת הכותרת "המוסכניק המרקד", הסרטון החל לרוץ באינטרנט כאש בשדה קוצים...והסרטון סחף אחריו המוני צפיות ויצר באאאז כמו שקמפיין גרילה אמור לייצר, הבאאז כל כך הצליח שהוא הגיע לכתב בעיתון ר"ג , אותו כתב התקשר למוסך נירון וביקש לעשות כתבה על ה"מוסכניק המרקד", הכתבה יצאה בעיתון ר"ג ובה תמונה של ניר "המוסכניק המרקד" מפזז מסביב לאוטו. הכתבה יצרה פידבק וגרמה לטלפון במוסך לעבוד שעות נוספות. קמפיין הגרילה שנוצר במקרה, יצר פרסום בחינם, פרסום שווה ערך לאלפי שקלים. קמפיין שנוצר בעלות נמוכה יכול ליצור אחריו קמפין מתגלגל חינמי השווה הרבה מאוד כסף.הקמפיין של "המוסכניק המרקד, הינו דוגמא אחת של קמפיין גרילה, אולם ניתן ליישם את השיטה על מוצרים או שירותים שונים. הדבר החשוב ביותר בקמפיין הגרילה הינו, הסיפור סביב המוצר, סיפור יחודי, קצת מצחיק אם זה מתאים. בכל מקרה הסיפור חייב להתבטא בצורה ייחודית את מאפייני המוצר, לאחר מכן ניתן לשווק את המוצר/שירות דרך מדיות שונות שיכולות להתאים להפצת המסר, זה יכול להיות סרטון ביו טיוב או מופע רחוב, זה יכול להיות שילוט ייחודי של המוצר באחת מפינות הרחוב. ישנם המון דרכים ומדיות שונות, אולם חשוב לזכור שרעיון קמפיין השיווק גרילה הינו ליצור באאז שיגרום לאנשים להגיב ולספר לחברים שלהם על החוויה שלהם מהמוצר. כל הרעיון בשיווק גרילה הוא שפרסום המוצר יגיע למלמטה, מהרחוב, מהאנשים ויטפס מעלה עד שיגיע למצב שהמדיה האלקטרונית/כתובה יתחילו לגלות בו עניין והוא יקבל תהודה רחבה ככל שניתן
מוריד הגשם דובי אושר- שיווק ומיתוג גרילה
www.moridageshem.co.il