בעבר העשייה הקשורה לגוף ולאסטטיקה הייתה טקסית ונועדה לאחד וללכד את הנשים תחת כנפיה. היה רק טבעי ונכון שנשים יטפלו בנשים אחרות .
אלו היו הקוסמטיקאיות הראשונות.
חומרי גלם טבעיים שימשו את האנשים ליצירת מוצרי קוסמטיקה לקישוט וליופי.
שמנים נמשחו על העור וננסכו בשיער, צמחים נכתשו, תמציות נרקחו, ריחות הופקו מזרעים, פרחים, וכל שידם השיגה מאוצרות הטבע.
הבריאות הייתה כפופה ליופי :
בתקופות בהן היה אופנתי עור בהיר ללא רבב נשים מרחו פניהן בסיד צורב.
רבות דובר על הצריבה האיומה בעור, על המחלות והמוות האכזרי שנגזר על אותן נשים שהעדיפו עור מולבן על אף שהיה כרוך לעיתים במוות בייסורים.
טיפוח ויופי, מוצרי הקוסמטיקה אשר שימשו את האנשים הצביעו על אפיון ומעמד חברתי: מי שיכל להרשות לעצמו קיבל את המשאבים האיכותיים.
אם היה ממון משפחתי משאבים רבים הופנו לפינוק וטיפוח העור של הנשים, מה שסימל מעמד חברתי גבוה יותר.
לרוב נשות העם הנאבקות על הישרדות יום יומית, הטיפוח היה בסיסי וכמעט ולא קיים. נשים עם מודעות לטיפוח אך ללא אמצעים היו משתמשות במה שיש בבית- מוצרי מזון טריים, פירות, ירקות, חלב, חמאה וביצים ומייצרות לעצמן את מוצרי הטיפוח שלהן.
מרגיעות עיניים נפוחות עם פיסות מלפפונים טריים, מבהירות כתמים במשיחת לימון על העור, מורחות מרסק עגבניות טריות למיגור פצעים ועוד.
מה קורה היום?
רובנו תופסים את עצמנו ביחס למודל שהצליח להשתרש בחברה ואין לו כל קשר לצרכים שלנו לגילנו או מצבנו המשפחתי או החברתי.
על אף שברור לחלוטין כי רובנו איננו דקיקות וחיוורות אלא מלאות וגם בשמחת חיים, נערות מרעיבות עצמן למוות כדי להיראות חולות. זה נחשב לסקסי, מצליח, בטוח ובעיקר יפה.
תעשיית הדיאטות גדלה משנה לשנה, זה ברור.
יש פצעים? בולעים אנטיביוטיקה, האצבע על ההדק קלה גם כשמדובר ברואקוטן.
הזדקנות משולה לאסון.
כל קמט הוא אויב, תעשיית האסטטיקה הכירורגית מרקיעה שחקים.
יש אפשרויות בלתי מוגבלות כמעט למילוי קמטים, מתיחת העור, קילופים כימיים, שימוש בלייזר ועוד.
מוצרי הקוסמטיקה זמינים לכולנו. מוצרי טיפוח איכותיים נמכרים בפארמים השונים . עולם האינטרנט פתח בפנינו חנויות קוסמטיקהאיכותיות אשר מספקות לנו מוצרים איכותיים תוך ימים ספורים במשלוח ישיר אל ביתנו. זמין ונוח.השפע הרב והידע המקצועי מאפשרים לנו לבחור את הטוב ביותר לטיפוח שלנו.
תרבות הפנאי שלנו גדלה, יותר משאבים מושקעים בטיפול בגוף, זה לגיטימי להשקיע שעות בטיפוח ויופי.
האם שעות רבות של השקעה וצריכה של מוצרי קוסמטיקה יגרמו לנו להרגיש טוב יותר עם עצמנו?
מה באמת חבוי בדימוי העצמי הבסיסי שלנו?
הקשר השקעה במוצרי קוסמטיקה ובטיפוח לבין הקבלה העצמית הוא דו סטרי ופשוט.
כשנבין אותו נדע להפיק שביעות רצון מעצמנו , להיות מטופחים ללא תסכול.