מיקור חוץ
רבות נאמר על מיקור חוץ או כפי שנקרא בפי רוב האנשים "אאוטסורסינג", מיקור חוץ או בעצם המדע (או יש שיאמרו – האומנות) של הוצאת עבודה מחוץ לעסק שלך אל קבלנים שיעשו את העבודה בשבילך. אפשר לעשות מיקור חוץ בכמעט כל תחום עסקי (או לא עסקי) שיעלה על הדעת, ואכן עסקים רבים עושים זאת.
ביחד עם הגלובליזציה שהעולם עובר, מיקור חוץ הולך והופך להיות תהליך קל יותר שמשתלם בעבור כולם. הרבה מהעבודות שנעשו פעם בתוך העסק יוצאות על מיקור חותץ למדינת עולם שלישי. זאת עסקה נהדרת לכל המעורבים בדבר. בעל העסק חוסך הרבה זמן וכאב ראש על ידי כך שהוא מוציא כל מיני עבודות שונות למיקור חוץ, ואותו אדם במדינת עולם שלישית(וזה יכול להיות בהודו, בפיליפנים, או במרוקו, כמעט כל מדינות העולם השלישי מציעות אנשים שמשלבים כישרון ניכר יחד עם תעריפים נמוכים) מרוויח מארביטראז' המחירים. אצלו כל דולר שווה הרבה יותר ממה שהוא שווה אצלנו.
המצב הזה, ביחד עם התקדמות התקשורת והטכנולוגיה הובילו לכך שעסק יכול להוציא למיקור חוץ כמעט את כל או לפחות את רוב הפעילויות שמתרחשות בו. דבר זה מוביל לכך שעסקים מתמקצעים יותר בתחום המומחיות העיקרי שלהם, בין אם זה שיווק, פיתוח המוצר, הנהלה, או כל דבר אחר שהעסק מתמחה בו, ומוציאים למיקור חוץ את כל הפעיליות שלא מהוות את ההתמחות שלו,הנה מספר דוגמאות לא בכרח מייצגות: הנהלת חשבונות, שיווק, כתיבת תכנים, קופיירייטינג, קידום אתרים, וכמעט כל חלק אחר של העסק שניתן לחשוב עליו.
בעוד שמיקור חוץ מאפשר לבעל העסק הממוצע לפנות הרבה זמן למוקד העניין העיקרי שלו, ישנם חסרונות למיקור חוץ. בראש ובראשונה, ברגע שמשהו מתנהל מחוץ לחברה שלך יש לך פחות שליטה עליו. לא חסרים קבלנים גרועים שמקבלים עבודה ולא מבצעים אותה כמו שצריך, ואז אתה נתקע מצד אחד בלי הכסף ששילמת על העבודה, ומצד שני בלי עבודה באיכות שתאפשר לך להשתמש בה. תחילת הדרך במיקור חוץ היא קשה, צריך לעבור כברת דרך מסויימת על מנת למצוא את האנשיםהמתאימים לך ביותר.
הדרך הטובה ביותר לבדוק קבלן לפני ששוכרים אותו היא נהל איתו ראיון עבודה, ולראות עד כמה הוא מתאים לסוג העבודה המבוקש. דאגו שהאנגלית שלו תהיה טוביה, על מנת שתוכלו לתקשר איתו, שהוא עושה רושה אמין והוא מבין בתחום שבו הוא מתיימר להבין, לאחר מכן וודאו איתו שכל תנאי השכר ברורים ואז תשכרו אותו.