במידה ואתה רוצה לעצב אתר חדש או לעצב מחדש אתר קיים, עליך לפנות למספר חברות עיצוב אתרים או למעצבים פרילנסרים. תוכל לגלוש באתרים של מעצבים ולהשאיר שם את פרטייך בעמוד "צור קשר". כמה שעות לאחר מכן, הדוא"ל שלך יוצף במיילים.
לא קל לבחור את המעצב המתאים למשימה. כאשר תעיין בהצעות עיצוב אתר שתקבל, תגלה הבדלים מהותיים בין המקצועיות והניסיון של המעצבים השונים.
כיצד מוצאים את המעצב האידיאלי, שיעשה עבודה טובה ומקצועית ויהיה נעים לעבוד עימו? הנה כמה צעדים:
צעד ראשון: עליך לפסול את כל מי ששלח לך הצעה כללית מידי, מבלי לטרוח להתייחס למפרט הספציפי שביקשת. ישנן חברות עיצוב אתרים ופרילנסרים אשר שולחים את אותה הצעת מחיר כללית לכל הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. על תבזבז את זמנך, על מי שמתעצל להתייחס לצרכים שלך.
צעד שני: יש לפסול את המעצבים, שצורת ההתנסחות שלהם במייל אינה מקצועית. הכוונה למועמדים, שפונים אליך בטון של "היי אחי, ראיתי את המייל שלך ויש לי הצעה סבבה בשבילך". אם מישהו עצלן מידי בשביל להתנסח כמו שצריך, הוא בוודאי יהיה עצלן גם כאשר יעצב את האתר שלך.
צעד שלישי: רק לאחר שצמצמת את האפשרויות שלך ונשארת עם כ-15 שמות, תוכל לעיין בתיק העבודות של כל מועמד. לעיתים, אנשים רבים שמחפשים מעצב אתרים מעיינים בתיקי העבודות של כל מייל. מדובר במשימה מתישה. חבל שתבזבז את זמנך. קודם תסנן את רשימת המועמדים שלך ורק אחר כך תעיין בתיק העבודות שלהם.
צעד רביעי: לאחר שהרשימה הצטמצמה עוד יותר, עליך לבקש מכל מעצב רשימה של לקוחות ממליצים. כאשר אתה פונה ללקוחות אלו, הפנה את השאלות האלו: האם המעצב היה פתוח להצעות ו"זרם" איתם? האם הוא עמד בדדליין? האם הקונספט של האתר היה שלהם, או שהוא הוצע להם ע"י המעצב?
צעד חמישי: לאחר כל המחקרים שעשית, הרשימה שלך צריכה להצטמצם לשלושה-ארבעה שמות בלבד. הגיע הזמן לבחור את המועמד המנצח. תוכל לשוחח בטלפון עם כל מועמד. לאחר שיחה קצרה של כמה דקות, תוכל לחוש האם יש לך כימייה עם אותו מעצב. האם אתה חושב שיהיה לך נוח לעבוד עימו? אחרי הכל, עיצוב אתר צריך להיות תהליך כייפי ומהנה.
בנושא של עיצוב אתרי אינטרנט, חשוב ללכת על תחושת בטן. בוודאי יש מועמד אחד, שמוצא חן בעינייך יותר מכולם. מאחר ועשית את שיעורי הבית שלך היטב, תוכל לבחור בו בביטחון.