שיווק ברשת חברתית, עבור אנשים רבים, פירושו שיווק בפייסבוק (Facebook). אך למעשה, חרף העובדה שרוב האנשים נוטים להתמקד ברשת פייסבוק מבין כל הרשתות החברתיות שקיימות ברשת, במאמר זה אנחנו מתכוונים דווקא ברשת חברתית שהיא אולי פחות פופולארית מפייסבוק, אך לא פחות יעילה בכל הקשור לתחום של שיווק ברשת חברתית. הרשת החברתית טוויטר (Twitter) היא רשת פופולארית מאוד ברחבי העולם, ובשנים האחרונות היא הולכת וצוברת תאוצה גם בקרב גולשים רבים במדינת ישראל. באמצעות טוויטר אתם יכולים להגיע לכמויות גדולות של אנשים שייתכן שלא תוכלו להגיע אליהם בדרכים אחרות, ובנוסף על כך, טוויטר מציעה לכם פלטפורמה נוחה ויעילה מאוד להפצת מסרים של שיווק ברשת חברתית, ואם אתם חושבים על הקמת עסק באינטרנט או שאתם מעוניינים לשדרג עסק קיים על ידי שיווק ברשת החברתית, אנו ממליצים לנסות את מזלכם גם בטוויטר. ואם אין לכם מספיק מזל, אולי הטיפים הבאים יעזרו לכם.
טיפים עבור שיווק ברשת חברתית – טוויטר (Twitter)
·שימוש נבון במילות מפתח – כפי שיודע כל אחד שעוסק בתחום של קידום אתרים, ובייחוד בתחום של שיווק ברשת חברתית, מילות מפתח הן לעתים קרובות המפתח להצלחה. לכן בכל פעם שאתם מפרסמים עדכון בטוויטר (מה שנקרא "מצייצים"), הקפידו לשתול מילות מפתח רלוונטיות לעסק שלכם או למוצר שאתם מעוניינים לקדם. יש לעשות זאת בתבונה וביצירתיות, מפני שהודעת טוויטר מוגבלת למאה וארבעים תווים בלבד.
· יצירת קשרים – שיווק ברשת חברתית יכול להיות מבוסס על פרסום תכנים שיווקים, יחד עם זאת אפשר גם להשתמש ברשת חברתית למטרה המקורית שלה, יצירת קשר עם אנשים חדשים, ועל ידי כך לקדם את העסק שלכם. באמצעות טוויטר אתם יכולים להוסיף אנשים חדשים וליצור איתם שיתופי פעולה עסקיים. מי יודע, אולי האדם הבאה שיעקוב אחר הציוצים שלכם יהיה הלקוח הבא שלכם או אולי אפילו שותף עסקי?
· הפעילו את קהל העוקבים שלכם – כדי להצליח עם שיווק ברשת חברתית, חייבים להיות פעילים ומפעילים בעת ובעונה אחת, וזאת על מנת להדגיש ככל האפשר את הנוכחות שלכם ברשת חברתית אשר מונה אינספור משתמשים אחרים ממש כמוכם. במקום להשתמש בתוכנה שתעדכן את החשבון שלכם בצורה אוטומאטית, הקדישו מעט מהזמן שלכם כדי לפרסם ציוצים מעניינים באמת, אפילו כאלה בעלי פן אישי, וזאת על מנת לעורר כמה שיותר תגובות אישיות מצד הגולשים שעוקבים אחריכם. מומלץ גם להיות פעילים בחשבונות של אנשים אחרים ולהרבות בתגובות למשתמשים שאחריהם אתם עוקבים