המילה נראות אינה מוכרת מאד בשפה העברית אך מי שעוסק במקצועו בשיווק, פרסום או עיצוב יודע היטב כי מדובר במילת מפתח. המילה נראות משמעותה פני הדברים, מה אנחנו מרגישים כאשר אנחנו מביטים בחלל מסויים, באדם מסויים או בחלון ראווה. הנראות של האובייקט אמורה להעביר לנו שלל מסרים אותם מבקש היוצר או המעצב להעביר.
נראות בעיצוב חלונות ראווה
חלון ראווה כשמו כן הוא, חלון המבקש להציג לראווה את הפריטים או העיצובים האחרונים של הרשת. חלון ראווה שאינו מדויק מספיק ואינו מצליח לייצג נראות מדויקת ומרשימה גורם לאיבוד ריכוז וחשק של קהל הלקוחות הפוטנציאלי.
עיצוב חלונות ראווה חייב להתבסס על כל האלמנטים האפשריים להעברת המסר. אם מדובר בעיצוב חלונות ראווה לרשת אופנה בתחילת החורף על החלון להעביר את תחושת הקור ואת הצורך בפריטים שמופיעים בו, מעילים, צעיפים וכדומה.
עיצוב חלונות ראווה של חנות ממתקים חייב להיות צבעוני ולהפנט את המביטים בו, לגרום לנראות של החלון להביא את עובר האורח פנימה אל חלל החנות, או בעגה המקצועית, להנחית אותו אל רצפת המכירות.
מטרתם של מתקני התצוגה ועיצוב חלונות ראווה
בסופו של יום מטרתם של כל האלמנטים שבחנות או סביב לה היא – כמובן, לייצר מכירות ולתרגם אותם להכנסה, לכסף. הנראות הזו שאנחנו עובדים עליה קשה כל כך היא הדבר הראשון אליו נחשף הלקוח וסביר להניח שהיא זו שגורמת לו להחליט אם הטעם או האופי של חלון הראווה מדברים אליו.
מטרתם של המעצבים ומה שעומד לנגד עיניהם הוא חיזוק תמידי של הקשר בין הלקוח למוצר דרך הזדהות אמיתית והעברת התחושה של 'בא לי גם את הפריט הזה בדיוק'.
במידה והלקוח הפוטנציאלי יימצא את מה שמונח על גבי מתקני התצוגה מושך, או שעיצוב חלונות הראווה יפתה אותו פנימה הסיכוי שלו להיכנס ולבצע קנייה גדול מאד.
מתקני תצוגה מושכים כמו גם אביזרים נלווים לחלון ראווה, מדבקות קיר, ריהוט או פרטים קטנים יותר המשתלבים עם העיצוב פוגשים את הקונספט של הרשת עצמה ויוצרים חיבור בין כל האלמנטים יחד.