חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מוכנות לענן

מאת: רפי מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/2012961 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

נושא שימוש בפתרונות מבוססי ענן נמצא על שולחנם של מקבלי החלטות בארגונים רבים. בצד היתרונות המובטחים ע"י הספקים, קיימת  אי בהירות לגבי יכולת המימוש, חסכונות בטווח הארוך, חשש מאובדן שליטה, יכולת התנתקות והחזרת שירותים "פנימה", נושאי אבטחת מידע, זמני תגובה ורצף שירות.

שירותי ענן מתייחסים למגוון רחב של שירותים, שונים בהיקפם ובמהותם ובאופן המימוש. שני מאפיינים לבידול שירותי ענן  לפי מאפייני השירות  : IaaS, PaaS, SaaS ולפי סוג המימוש:

Public Cloud, Hybrid Cloud, Community Cloud . במאמר נתייחס למכנה המשותף  "ענן".

מאפייני שרותי ענן

· שירות – באמצעות ממשק פשוט למשתמש מספקים לו אך ורק את המידע והשירות הנדרש לו וחוסכים ממנו את הצורך להתמודד עם המורכבות "שמאחורי הקלעים" , תוך פישוט של מאפייני התשתית והתוכנה המרכיבים את היישום.

· גמישות ויכולת גידול – היצע השירות והמשאבים הניתנים מותאמים להיקף ביקוש ויכולים לגדול ולקטון בהתאם לצורך.

· שיתוף משאבים – מאפשר הוזלת עלויות.

· מודל התמחור – חיוב בהתאם לשימוש, המחיר מבוסס מדידת השימוש ומוצעים מגוון מודלי חיוב שיכולים להתאים לתנאים המשתנים של הלקוח .

· טכנולוגיה – השירות מסופק באמצעות שימוש בפרוטוקולים, אמצעי זיהוי, ופורמטים סטנדרטיים המאפשרים שימוש בשירות מכל מקום.

היתרונות העיקריים שניתן להשיג מיישום שירותים בענן

· התייעלות

· גמישות בשירות

· חסכון במשאבים

· שיפור יכולת ניהול משאבים ע"י מדידה כמותית ובדיקת התאמה ל SLA

· Time to Market

שאלות שארגונים צריכים לשאול ולנתח בתהליך בחינת יישום ענן

· אבטחת מידע

o המיקום הגיאוגרפי בו מנוהל בסיס הנתונים

o עד כמה הוא מאובטח

o ניהול ובקרת גישה מאובטחת

· ביצועים – האם הביצועים בענן יעמדו בדרישות

· האם קיימת תלות בחומרה

· היבטי רישוי תוכנה

· SLA – צריך לכלול זמינות וביצועים

· האם השירות באמת זול יותר

· האם השירות עונה לדרישות הרגולציה אליה הארגון שלי כפוף בארץ ובחו"ל

· היבטים משפטיים

o הסכם מול ספקים

o יכולת לסיים/להפסיק הסכם  ולהחזיר את השירות לתוך הארגון בהיבטי החוזי והיכולת הפרקטית והטכנית. לדוגמא : התאימות בין סביבת הפיתוח בענן לבין סביבות הפיתוח הפנים ארגוניות.

o היבטים חוקיים בישראל

o היבטים חוקיים בחו"ל

o בקרת ביצוע ההסכם

· בשלות המודל העסקי והתפעולי של הספק

· האם האפליקציות המוצעות Certified ועל ידי מי

· אינטגרציה – איך מבצעים אינטגרציה בין האפליקציה בענן לבין אפליקציות מקומיות ואיך מבצעים אינטגרציה בין אפליקציות בעננים שונים

· יכולת התאמת האפליקציה לצרכי הארגון

· המשכיות שירות במצבי קצה -  איך מקיימים המשכיות שירות והעברת בסיס הנתונים לספק אחר או חזרה לשירות פנימי

· האם הספק עובד על פי סטנדרטים מוכרים

לסיכום במעבר לענן קיים פוטנציאל כלכלי ותפעולי רב. הארגונים נדרשים לבחון את התאמת הפתרונות לארגון ולהתאים את מודל השירות, סוג הענן והפתרון   לארגון ולאפליקציה המתאימה. ונדרש לזכור תמיד ש SLAחוזי הוא ה SLAשהצדדים סיכמו עליו במעמד החוזה ולא בהכרח יעמדו בו לאורך זמן.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רפי מרקמן

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רפי מרקמן

מאת: רפי מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121113 צפיות
“I don’t think we understand the success of Agile development and that’s one thing that gets in the way of convincing others. They think [we are] a strange collection of people who don’t like documentation. [But] it is much more than that.” She points out that people call their periods of Agile the highlights of their career, and say, “We enjoy it” and “It’s a fun thing.” / Linda Rising

מאת: רפי מרקמןמיחשוב ארגוני11/06/121005 צפיות
מחשוב ענן הופיע בשמי עולם המחשוב ומאיים "להפריע" לארגוני IT מסורתיים ולהרגלי העבודה המוכחים שלהם, פרי ניסיון וידע של שנים, שנראו עד לאחרונה בלתי מעורערים. במאמר זה, נבחן, מנקודת מבט של Lean-IT , מה משמעותן של האפשרויות החדשות שמביא אתו מחשוב ענן לעתידם של ארגוני IT והצעת הערך שלהם ל-Business.

מאמרים נוספים בנושא מיחשוב ארגוני

מאת: צח סחרמיחשוב ארגוני26/04/173451 צפיות
מרכזיית IP וירטואלית לעסקים בענן - התקדמו לעולם התקשורת החדש ללא צורך ברכישת תשתיות התקדמו למרכזיית טלפונים חכמה בענן, תהנו מכל היתרונות (שרידות, תכונות מתקדמות ועוד) ועדיין תחסכו ממון רב (הקמה מיידית, ללא צורך ברכישת תשתיות יקרות, ברכישת חומרה, הזמנת קווים, עלויות תחזוקה והוצאות מיותרות נוספות

מאת: שלום כהןמיחשוב ארגוני06/11/163559 צפיות
בישראל של היום נפתחים מאות עסקים חדשים מידי שנה ושנה, עסקים בתחומים שונים שמוכרים מוצרים שונים או מספקים שירותים שונים, אך לצערנו חלק לא מבוטל מאותם עסקים לא מצליח לשרוד את השנה הראשונה ואלו שכן מצליחים לשרוד עד חמש שנים ואז נופלים. יש מספר קטן של עסקים שמצליחים ואפילו מצליחים בגדול וזאת בגלל כמה דברים שהם נותנים עליהם את הדעת. אחד הדברים הללו הוא ניהול נכון של העסק ולאו דווקא ברמה האישית...

מאת: yuval ozמיחשוב ארגוני12/04/151878 צפיות
מאמר שיעזור לכם להבין קצת יותר לעומק מהו שרת וירטואלי ומה הקשר שלו אלינו, למה משתמשים בו ומי משתמש בו

מאת: אלי זהבמיחשוב ארגוני16/03/151814 צפיות
מערכות פריוריטי וזום לעסקים שניהם מבית אשבל טכנולוגיות ולמעט הכותרת בראש מסכי התוכנה לא ניתן להבדיל בין במערכות, אם כך נשאלת מה ההבדלים המרכזיים בין התוכנות למעט ההפרשים במחיר. במאמר זה נענה על השאלה מעמוד על ההבדלים המרכזיים.

מאת: יוסי ויזלמיחשוב ארגוני15/02/152393 צפיות
לא תמיד פרויקט ERP הוא כשלון, אבל הרבה פעמים הוא מסתיים בהרגשת "חמיצות". מדוע ?

מאת: MyBusinessמיחשוב ארגוני25/11/142045 צפיות
חשיבות השימוש בתוכנה מקצועית ואיכותית לניהול העסק שלכם והיתרונות הטמונים בכך.

מאת: יונימיחשוב ארגוני03/03/148169 צפיות
מכשיר fax משולב הוא מכשיר המאגד בתוכו את האפשרות לפקסס, האפשרות לצלם, האשרות להדפיס והאפשרות לסרוק. ישנם יתרונות רבים במכשיר כזה כשהראשון שבהם הוא חיסכון בכסף – יותר זול לקנות את הכול במכשיר אחד מאשר לשלם על כל מכשיר ומכשיר בפני עצמו

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica