חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עשר טעויות נפוצות שמפילות עסקים קטנים




בישראל פועלים כ- 400 אלף עסקים קטנים. באופן מצער, מדי שנה נסגרים עשרות אלפי עסקים אשר אינם מצליחים לשרוד ובטח שלא להגיע להצלחה כלכלית. הסיבות לכך רבות ומגוונות. לפניכם הבולטות שבהן:



1.    אני יזם תותח ומלא רעיונות מנצחים. לנהל עסק זה כבר החלק הפשוט.
באמת אתם חושבים ככה? גם תינוק אפשר ליצור בכמה דקות, אך לגדל ילד, לכלכל אותו ולחנך אותו כהלכה, זה כבר סיפור הרבה יותר מורכב.

2.    יש לי 100,000 ₪ שגייסתי. זה מספיק לכל השיפוצים והציוד ואולי אפילו ישאר לי קצת עודף.
או במלים אחרות .. אני שם כל שקל שגייסתי בהקמה, בשביל ההוצאות הבלתי צפויות כבר אגייס מחברים ומשפחה. ומה יהיה עד שהעסק יפתח? לא ישאר לך שקל על ה... לפרסום ובטח שלא להתמודד עם הצרכים להון חוזר.

3.    אני מכיר את העסק שלי הכי טוב, אז מי כבר יכול לעזור לי?
תשובה- כנראה מישהו שראה כבר הרבה עסקים ויודע לזהות שהעסק שלך לא יוצא דופן כמו שנראה לך ואינטליגנטי מספיק כדי להבין מהר את הבעיות והפוטנציאל ולכוון אותך לדרך העסקית הנכונה.

4.    את כל הדברים החכמים שצריך לעשות אני כבר יודע!
מצויין! אז אולי תספר לנו מהם?, כמה מהם כבר יישמת או לפחות עשית מהלך משמעותי כדי לקדם אותם?

5.    כל היום אני מתעסק בכיבוי שריפות, איך רוצים שאני גם אקדם ואשווק את המקום הזה?
אז קודם כל, מי שבעיקר צריך לרצות זה אתה וכדי שזה יקרה אתה צריך להבין שרב השריפות נדלקות כי לא נבנה תהליך שימנע אותן. את זה אפשר לעשות בד"כ די בקלות, ואז באמת תוכל לקדם את המקום שלך.

6.    אני לא צריך לפרסם. מי שרוצה אותי מגיע אלי. זה שרות שאי אפשר לשווק ולפרסם.
לא נכון! כל שרות אפשר וצריך לשווק. אולי באופן שקט, אולי פרסום אחד על אחד אך בסופו של דבר השווק הוא החמצן של כל עסק, ומה קורה לגוף שלא מקבל חמצן? אתה בטח יודע.

7.    הלקוחות הם כפויי טובה ורק רוצים לנצל אותי ולא מעוניינים לשלם..
זהירות! אם אתה שונא את האינטראקציה עם הלקוחות אתה ממש בבעיה. שרות הוא סם החיים של כל עסק ותחושה כמו שלך נובעת בד"כ מחוסר או תיאום ציפיות לא נכון עם הלקוחות בכל הקשור להגדרת המוצר ללקוח טרם קנייתו, השרות הנלווה וכו'.
בכל מקרה, חשוב לדעת שבמקרה של גירושין בינך לבין הלקוח אתה תהיה המפסיד העיקרי ועל כן מומלץ בדחיפות ליצור מערכת יחסים שוויונית ומאוזנת יותר.

8.    עכשיו אני עמוס בלקוחות ולא מוצא דקה לשבת בשקט ולסדר את העסק, אך כשאתפנה קצת - אעשה זאת.
הלו, שכחת? בפעם האחרונה שהיה שקט בגלל ירידה במספר הלקוחות טענת שאין כסף לעשות שינויים  אבל ברגע שיכנסו קצת כסף ולקוחות בטוח תשב להתחיל שינוי..

9.    היה לי רעיון מנצח ועכשיו כולם מעתיקים ממני.
מה לעשות, כנראה שהרעיון שלך לא מתאים לפטנט. הוא רעיון עסקי מצויין אבל לא מספיק לחיים עסקיים שלמים. עכשיו תתאפס על עצמך ותיצור עוד רעיונות כאלה, תתחדש כל הזמן ותציע ללקוחות שלך פתרונות חדשים ומקוריים. זכור, עדיף להיות זה שמעתיקים ממנו!

10.    בחירה של יועצים לא נכונים.
אופס, זה כבר החלק שלנו. פה כבר יש לנו אינטרס ובכל זאת אנחנו ממליצים שתשים את הכסף שלך על מישהו שמבין עסקים באופן כללי, מבין את העסק שלך בפרט, יצירתי, ולא פחות חשוב יוצר כימיה טובה איתך. בעסק קטן יש מעט מאד מרווח לטעויות אז תחשוב לפני כל החלטה את המחשבה ההכרחית עבורך – מה יצא לך מזה? 

בישראל פועלים כ- 400 אלף עסקים קטנים. באופן מצער, מדי שנה נסגרים עשרות אלפי עסקים אשר אינם מצליחים לשרוד ובטח שלא להגיע להצלחה כלכלית. הסיבות לכך מגוונת, ואת הבולטות שבהן קראתם זה הרגע.

תערוכת ביזאקספו (BizExpo), שתיערך באפריל בגני התערוכה, תאפשר לבעלי עסקים קטנים לאתר את הספקים המתאימים עבורם ולקבל הצעות מחיר אטרקטיביות שיסייעו בהפחתת ההוצאות ולא פחות חשוב מכך יוכלו להתייעץ, לשמוע הרצאות וללמוד כיצד לנהל את העסק נכון יותר.

לחברות המספקות שרות לעסקים קטנים, תהווה התערוכה הזדמנות מצויינת להציג שרותים ומוצרים בעלי איפיונים מתאימים לבעלי עסקים קטנים , ובנוסף לפגוש קהל ממוקד ואטרקטיבי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותב הוא ממארגני תערוכת

BIZEXPO - התערוכה לבעלי לעסקי קטנים - 28/4/2010

לפרטים נוספים: http://www.bizexpo.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עפר לנדוי- BIZEXPO

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica