דיזל הוא מותג המבוסס על פילוסופיה מקורית המלווה אותו לאורך כל תולדותיו, לפיה דיזל אינו מוכר בגדים , אלא סגנון חיים. העקרון הזה נוסח על ידי רנצו רוסו, מייסד החברה, אשר הטמיע אותו בהצלחה רבה במהלך שנים. רנצו רוסו היא אישיות מיוחדת במינה אשר הצליח ליצור מותג מיוחד במינו.
רנצו רוסו התחיל לעצב בגדים מקוריים ומיוחדים כבר בגיל 14. מכנסיים בעלי חגורה נמוכה, צרים בחלק העליון ורחבים עד כדי 40 סנטימטרים בחלק התחתון, גרמו לתגובות בלתי מאופקות בחלקן. הוריו של רנצו לא עודדו את התחביב המוזר שלו, אך בניגוד לרצונם הוא למד את מדעי הטקסטיל באוניברסיטת מרקוני וכלכלה באוניברסיטה בונציה, ומשנת 78 התחיל לעבוד כשכיר בחברה שייצרה בגדים עבור מותגים שונים.
שמו של המותג – דיזל – אינו מקרי. בשנות השבעים העולם המערבי חווה משבר אנרגיה, אחד מיני רבים, והיציאה מהמשבר התאפשרה במידה ניכרת הודות למנוע דיזל שפותח אז. על כן המילה עצמה התקשרה עבור אנשים רבים עם משהו חדשני ונועז. תעוזה וחדשנות הפכו לעקרונות המנחים של מותג הבגדים החדש של רנצו רוסו, שבתוך מספר שנים בודדות הפכה לחברה מובילה בתחום. בשנת 1985 רנצו רוסו, שהיה אז איש צעיר בן 30, הופך לבעליה הבלעדיים של החברה ומקבל את חופש הביטוי המלא לו השתוקק.
דיזל מתמקדת בדנים, או במילים אחרות – בג'ינס. פרסומות המותג מציגים אינדיאני משבט ארוקז, והלקוחות לומדים שדיזל הוא מותג המאפשר לכל אחד להביע את אישיותו המיוחדת. בשנת 1991 החברה כובשת את השוק האמריקאי, בתקופה מצויינת ושופעת של בום צרכני של שנות השמונים.
רוסו הבין שכל גאות נגמרת בשפל וביקש להתחיל בקמפיין פרסומי שיהפוך את דיזל למותג עולמי אמיתי. הקמפיין התחיל בשנת 1992 והתבסס שוב על תעוזה בחדשנות. נגיעה בנושאים פוליטיים ובהומור לא הייתה אופיינית לפרסומות באופן כללי, למעשה שני הנושאים האלה היו בגדר טאבו. דיזל, שבמקום לשבח את הבד ואת הצורה של הג'ינס, המליץ ללקוחותיו להקים דת חדשה על מנת לשפר את איכות החיים שלהם, הייתה שונה מאחרים גם כאן.
העקרון לפיו דיזל מוכרת סגנון חיים ולא סתם בגדים עבד גם בתחילת דרכה וגם עכשיו. הלקוחות אהבו את המסר ואת הדרך בו הוגש, ודיזל הפכה למותג אותו מכיר כל אחד. כיום נחשבת דיזל לחברה מובילה, וג'ינס של דיזל הוא בגד חובה עבור כל מי שרוצה להרגיש צעיר, נועז ומיוחד.