נעלי נייק הן דוגמה למותג שכולו הצלחה. כל אחד מכיר את נעלי נייק, וכמעט לכל אחד יש זוג נעלי נייק בארון הנעליים שלו. רק בארץ קיימות עשרות חנויות של נעלי נייק, ומספר החנויות בעולם כולו הוא עצום. הסמליל של נייק מוכר לכל ילד, ויש יותר ילדים שיודעים שנייק זה נעליים מאשר מבוגרים שיודעים שנייקי היא אלת הנצחון היוונית. איך מגיע מותג להצלחה שכזאת? ננסה לראות מספר מאפיינים של נעלי נייק שאיפשרו למותג לתפוס פלח שוק כה ורב ועמדה כה מובילה בתחום.
ראשית כל, יש לזכור שפניה חוזרת ונשנית לקהל יעד נבחר לא תישאר ללא מענה. מייסדי נייק התחילו מחנות נעלי ריצה זולות, כלומר קהל היעד היה הצרכן הרגיל שמעוניין לעסוק בפעילות ספורטיבית, אך לא מוכן להשקיע הון תועפות בנעליים מקצועיות. גם היום, כאשר נעלי נייק הן מותג בעל עוצמה, הן עדיין נגישות לצרכן הפשוט מבחינת מחיר.
חידושים טכנולוגיים תרמו רבות להצלחתן של נעלי נייק. סוליית הואפל אותה פיתחו בתחילת דרכה של החברה, ובועת האויר המפורסמת בסוליה שפותחה בהמשך, תרמו לתכונת הריכוך של הנעליים. בועת האויר הפכה בנוסף לכך לאלמנט עיצובי העוזר לזהות את המוצר. חידושים אלה מעידים על השאיפה לשפר את המוצר ולא להסתפק בקיים.
הלוגו של נייק הוא הצלחה אדירה. את הסמליל המפורסם של נייק הקרוי סווש עיצבה סטודנטית לעיצוב גרפי, בתשלום מזערי ואף סמלי (ישנם מקורות בהן מופיע שכר של 2 דולר לשעה). הלוגו אינו מסמל מעוף הכנפיים של אלת הנצחון נייקי, כפי שמקובל לחשוב, שכן בעת עיצובו עוד לא היה קיים השם נייק. יחד עם זאת, הפשטות שלו, העוצמה שלו והדינאמיות שלו יוצרים סמל בעל אופי וכריזמה, המתקשר להצלחה, לנצחון ולכל הערכים של ספורט ופעילות גופנית.
החתמתו של מייקל ג'ורדן, שחקן כדורסל מפורסם ואחד הטובים בעולם, על חוזה אימוץ עם נייק, התגלתה כצעד חיובי ביותר במיתוג של נעלי נייק. כדורסל הוא ענף ספורט פופולרי מאוד בעולם, ובעיקר בארצות הברית. כאשר אלילם של אוהדי כדורסל החל לנעול נעליים שנראו שונות משל אחרים, כל אחד רצה ללכת בעקבותיו.
לסיכום, נעלי נייק הוא מותג שכולו הצלחה, וההצלחה הזו איננה מקרית. טכנולוגיה מתקדמת בשילוב מיתוג נבון הביאה את החברה לעמדתה המובילה.