תפקיד המדינה להגן על אזרחיה, וזאת היא עושה במגוון דרכים ובהקשרים שונים. כאשר מדובר על חשש מאסון טבע לישראל אין ניסיון כה רב במיגון תושביה. מצד אחד, טוב שכך- לעומת מדינות אחרות ההתקלות של ישראלים עם אסונות טבע כמו רעידת אדמה וסופות למינהן היא מצומצמת. מצד שני- חוסר הניסיון מקשה היערכות מתאימה לזמן אמת.
ססמוגרפים רבים ואנשי מקצוע בתחום צופים כי בעתיד הקרוב תהיה רעידת אדמה משמעותית בישראל. הלוואי שנבדה, אך עלינו כמדינה להיערך לכך בצורה מקצועית החל מהכנת האזרחים לאפשרות, חיזוק מבנים על מנת לצמצם את הנזק בנפשות ולרכוש וכמובן גם להיערך מבחינה רפואית ופסיכולוגית לטיפול בנפגעים.
ב-2005 המדינה עשתה צעד ראשון בנושא של היערכות מבנית כאשר קבעה את תוכנית תמ"א 38 . לפי תוכנית תמא 38 יש לפעול לחיזוק מבנים ישנים שנבנו לפני 1980, ועל מנת לתמרץ את הדיירים והקבלנים לעשות כן נקבעו מספר הקלות והטבות בחוק כמו הקלות במס (מס שבח, רכישה, הטל השבחה ומעמ) , אפשרות להוספת מעלית במסגרת החיזוק המבני, אפשרו להוסיף חנייה לבניין, שיפוץ חזית בניין ולובי, הוספת מרפסות וחדרי בטחון כהרחבה של שטח המגורים ואף בנייה של יחידות דיור נוספות.
במטרה להקל על התקדמות תוכנית ה תמא נקבע כי אין צורך בהסכמה גורפת של כל הדיירים אלא מספיק רוב של שישים ושישה אחוזים (שני שליש) מהדיירים על מנת לפנות לקבלן במסגרת התוכנית.