חפש מאמרים:
שלום אורח
21.09.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פופולאריות בנסיקה: התקנת דודי שמש בבית הלבן

לא מזמן, למעשה, לפני שנתיים, הותקנו בבית הנשיאות האמריקני דודי שמש ופאנלים סולאריים, הוא הבית המפורסם ביותר בארצות הברית. חסכון באנרגיה? כן, אך לא רק. מטרת השימוש באנרגית השמש לחסכון בהוצאות חשמל היא אכן המטרה שעמדה מול עיני המחוקקים, אולם הרבה מעבר לכך, היות הבית הנשיאותי דוגמה לאזרחים רבים וישות ייצוגית לאמריקה כולה. בתור שכזו, ראה לנכון הנשיא אובמה להתקין דודי שמש על גגות הבית הלבן, כדי לשדר לנתיניו מסר ברור: שמירה על רמת חיים גבוהה וחסכון באנרגיה אפשרי גם אפשרי.

דוגמא בינלאומית

אפשר לקחת דוגמא מנשיאי הבית הלבן, שהרי אין זו הפעם הראשונה בה בית הנשיאות לוקח חלק במגמה הירוקה. כאשר הוטל אמברגו על נפט מהמזרח התיכון בימי הנשיא קרטר, גם אז הותקנו על גגות הבית הלבן דודי שמש, וכן בתקופתו של בוש הבן. התקנת דודי שמש בתקופה הנכוחית לא עברה ללא קשיים. למעשה, בבית הלבן לא כל כך אהבו את הנושא. אולם לאחר פעילות של פעילי סביבה להחזרת דודי שמש לגג הבית הלבן ותמיכת אנשי הלשכה בחיזוק תדמיתו של הנשיא,הותקנו דודי שמש כמסר ודוגמא לאמריקאים לשימוש חסכוני באנרגיית חשמל.

רפורמה חוקית

מאז 1976 מותקן דוד שמש בכל בית ישראלי, על פי תקנה מחייבת. כיום, מותקנים דודי שמש ב- 75% מהבתים הישראליים, אף על פי שדודים חשמליים קיימים בבתים ישנים שהוקמו טרם שנה זו. הפופולאריות המתמשכת של דוד שמש בישראל ובעולם כולו אינה עלומה; שכן התקנתו הראשונית אמנם תעלה סכום לא מבוטל, אולם עלות השימוש השנתית של דוד שמש למשפחה עומד על כ- 500 שקל לערך. סכום מזערי ביחס להוצאות האחרות וביחס לתמורה שהוא מעניק. התקנה ראשונית של דוד שמש עשויה להגיע לבין 500 - 1,000 ש"ח, אולם כיום ניתן להשיגו במחירים סבירים הרבה יותר ועם תעודת אחריות למשך של 8 שנים ויותר.

מגוון יתרונות

אם כן, חסכון באנרגיה ושמירה על הסביבה, חסכון כלכלי ותכנון נכון, הינם רק מעט מההיבטים ההופכים את ההתקנה של דוד שמש למשתלמת כל כך. למעשה, מחזור חיים של דוד שמש ממוצע עומד על כ 10 עד 15 שנים, ומחזיר את ההשקעה בו עד פי 10(!), זאת, מבלי לכלול את ההתייקרויות העתידיות במחירי החשמל. בניגוד אליו, התקנת דוד חשמלי הינה זולה יותר, אולם העלות החודשית של חשבון המים תהא גבוהה יותר באופן קבוע. חברת החשמל, המודעת ליתרונות הירוקים שמציע דוד שמש, מוזילה את עלויות ההתקנה בשנים האחרונות מתוך מגמה ברורה.

 



תגיות המאמר: דודי שמש, דוד שמש


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שמואל אסייאג

מאת: שמואל אסייאגאירועים וחתונות – כללי23/04/121268 צפיות
קיימות דרכים רבות להנצחת אירוע מרגש בזכרונם של אהובינו, המשפחה, חברים, קולגות ומכרים. אחת הדרכים הנפוצות והיעילות הינן הענקת שי קטן דוגמת מגנטים לאירועים ההופכים את הרגעים המרגשים באירוע לחיים בזכרוננו שנים רבות.

מאת: שמואל אסייאגהדברה22/04/121299 צפיות
הדברת מזיקים ממבט קצת שונה מזה המוכר לכולנו. היצורים השורדים מיליוני שנים ומסוגלים לפתח תנאי מחייה פוריים בכל איזור - הופכים אתגר לא קל להתמודדות. על כך ועוד, במאמר.

מאת: שמואל אסייאגעיצוב גינות19/04/121138 צפיות
המאמר מביא לידיעת הגולשים מידע כללי בנוגע לתנודות הכלליות בתחום גינון על השינויים הרבים שנכנסו לענף לאחרונה, התפתחויות טכנולוגיות ותפיסתיות בעל היצע נרחב המאפשר הגשמת כל חלום טבע, עד לפרטים הקטנים ביותר.

מאת: שמואל אסייאגאדריכלות פנים15/04/121267 צפיות
המיתון הגואה בשנים האחרונות, גורר עימו אי אילו השלכות על האוכלוסיות השונות, וניכר כי רבים מעדיפים לבצע עבודות שיפוצים בביתם, במקום לרכוש דירה חדשה ומרווחת יותר. מחקרים מראים כי מרבית עבודות השיפוצים המתבצעות, חורגות מהתקציב המקורי, ועלולות לגבות מחירים רבים נוספים בהיעדר תכנון נכון. כיצד נוכל להבטיח לעצמנו עבודה איכותית לטווח ארוך? על כך ועוד במאמר.

מאת: שמואל אסייאגאבטחת הבית03/04/121374 צפיות
מכשירי החשמל, השימוש בחשמל ואמצעי הזהירות שיש לנקוט בימינו במהלך השימוש בו הינם הכרחיים ורצוי כי כל מי שמשתמש באופן יומי בחשמל (דהיינו, כל אחד מאיתנו) , יידע להימנע מהסכנות הראויות ולעשות שימוש נכון המכשירי החשמל השונים. רצוי וטוב לקבל הדרכה על ידי חשמלאי מוסמך, אחד ממיני חשמלאים רבים באזור המרכז והארץ כולה.

מאת: שמואל אסייאגניקיון02/04/121106 צפיות
אכפתיות אישית לניקיון סביבתי מתחילה ביחס האישי שלנו לסביבה בה אנו נמצאים במהלך היום - בין אם בעבודה, ברחובות העיר או בביתנו הפרטי.

מאת: שמואל אסייאגאבטחת הבית28/03/121178 צפיות
תחושת ביטחון בטריטוריה הפרטית, מקום משכננו האישי, הינה חיונית לקיום אורח חיים תקין בתוך הבית ומחוץ לו. על מעט האלמנטים הבסיסיים התורמים ליצרת תחושת ביטחון בקרב דיירי הבית, צעדים מתחייבים מתוקף שמירה על ביטחון הדיירים ופעולות שמצטיירות, לרב, כמובנות מאליהן אך למעשה לא תמיד ניתנת להם החשיבות הראויה להם.

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/223077 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223431 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211469 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211415 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211677 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211664 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211876 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica