מוזיקה היא דרך חשיבה, דרך העברת מסרים ומחשבות אישיות בצורת ווידאו וסאונדטראק של השיר של האומן. קליפ זו הדרך הכי אישית וישרה להראות מה עובר לו בראש כשהוא שומע את השיר שלו.
מוזיקה היא יצירות אומנות ע"י אומן כזה או אחר, מסר / מחשבה שמעבירים בעזרת טקסט שלפעמים חבוי בתוך מוזיקה נעימה ומיוחדת. לכתוב שיר זה לא קל, אך להראות "מה התכוון המשורר" קשה יותר מהכול. להראות מה באמת עבר המשורר בזמן הכתיבה, המון אמנים אוהבים להראות בקליפים שלהם את מה שהתכוונו בצורה ברורה יותר מאשר כמה מילים בחריזות.
הפקת קליפים היא למעשה הופכת את השיר החבוי בדיסק למשהו ברור, מכוון למטרה ושקוף ככל האפשר, באם מדובר על שיר אהבה פגיע, להפיק קליפ אשר יראה בצורה כואבת את האהבה זה מעשה גדול ומפרך ויש לדעת איך, להיות מקצועי זה לא מספיק, מקצוענות זה שם המשחק.
הפקת קליפים טובה גורמת לקהל היעד של האומן להזדהות ולהכיר יותר לעומק את האומן שכתב ושר את השיר. לתת לצופה את ההרגשה שמה שכתב בעצם משדר על כולנו, כולנו עברנו את אותם הטקסטים האלה רק שאנחנו לא תמיד יודעים להגיד את זה ככה בטוח לא לשיר את זה ככה. לעשות קליפ טוב זה מעבר לתפאורה, צוות צילום וכמה נגנים, צריך לדעת איך אפשר להעביר את המסר בזמן הקצוב שיש לנו באותו הקליפ. איך נותנים לצופה שמחכה לפאנצ' או שמחכה להבין על מה מדובר באותם שלושת הדקות הקצרות האלו.
אפשר להרגיש בגודל ההפקה בצפייה בערוצי המוזיקה השונים, כל קליפ מקבל הרגשה מסוימת, לפעמים אפשר להרגיש בחוסר חשיבה מוחלטת בקליפ, ניתן להרגיש זאת כאשר אומן מעדיף לעשות צילומים מתוך מבחר קליפים ישנים, צירופי תמונות ישנות וכד', אין אמונה אמיתית בקליפ כאשר הצופים מרגישים מרומים, להוציא קליפ חדש לא אומר להוציא כיוון חדש לסינגל, זה אומר "ככה אני הרגשתי שהוצאתי את השיר" ואם אומן מעדיף להוציא את הקליפ בעזרת "לקט" הוא בעצם משקף את חוסר החשיבה שלו כאומן, אלא מעדיף ל"שחרר" סינגלים ועותקים מבלי להזדהות באמת עם קהל היעד שלו.