אנשים רבים חולמים על פתיחת עסק משלהם במשך שנים רבות אבל הם עוצרים את עצמם מלפעול כדי להפוך את החלום למציאות. הם נותנים לעצמם כל הזמן תירוצים למה אסור להם לעשות את הצעד המהפכני הזה ולהפוך משכיר לעצמאי. סוג אחר של אנשים ידקלם לכם שורה של מיתוסים הנוגעים ליזמות העסקית שליזם אסור בתכלית באיסור להאמין בהם
אני מפחד להיכשל
זה האבא של התירוצים. במקרים רבים, כאשר אתה אומר: "אין לי כסף להשקיע בעסק" או "אין לי זמן להשקיע בהפיכת החלום שלי למציאות", אתה בעצם אומר: "אני מפחד להיכשל"!!
זה נכון וזו הבעיה ב ה' הידיעה – פתיחת עסק כרוכה בסיכון גדול להיכשל. כך שאם אתה תמשיך לחכות לדרך להקטין את הסיכונים לפני שתתחיל את צעדיך לפתיחת העסק שלך, אתה אף פעם לא תתחיל!
זו לא בושה לפחד. המפקדים האמיצים ביותר בשדה הקרב מפחדים, המצליחנים הגדולים ביותר מפחדים לפני שהם מקבלים החלטות משמעותיות בחיים, אבל למרות זאת הם מחליטים ומסתערים לשדה הקרב, כנגד כל הסיכונים וכל המכשולים.
כדי להתמודד עם החששות הגדולים שלך וכדי להקל עליך לקבל את החלטת ה"GO", שאל את עצמך מה הכי גרוע שיכול לקרות אם חס וחלילה תיכשל, האם עדיף לך להישאר עם רגשות קשים של תסכול ועם חלומות ושאיפות לא ממומשים.
עליך לזכור שסיפורי ההצלחה הגדולים ביותר כוללים המון כישלונות בדרך להצלחה הגדולה. כך שאפילו אם תיכשל זה יכול להיות צעד נוסף לקראת ההצלחה הגדולה המחכה לך מעבר לפינה.
משפט אחד תמיד יישאר נכון: "אם לא רכשת את טופס הלוטו לא תוכל לזכות בלוטו" – או "אם לא מנסים לא מצליחים".
אין לי מספיק כסף
במקרים רבים זה תירוץ שמאד קשה להתמודד מולו, כי ברוב הפעמים לא יהיה לך כסף פנוי בבנק שיחכה שתשתמש בו להשקעה בעסק שלך. זה נכון שחוסר כסף יכול לעכב אותך מלפתוח את העסק שלך אבל אסור שזו תהיה סיבה לא להתחיל בכלל.
כל צעד קטן שתעשה יקדם אותך ויעודד אותך לעשות עוד. אתה יכול להתחיל מייד בצעדים הכרוכים בהשקעה כספית נמוכה או שלא עולים כסף בכלל, כמו: נטוורקינג, מדיה חברתית, לימוד ומחקר, תוכנית עסקית, איתור משקיעים וכד'.
אני זקן מדי או אני צעיר מדי
אין ספק שזה תירוץ טיפשי, אבל הרבה אנשים משתמשים בו כדי להימנע מקפיצה למים הקרים. במציאות אנשים בשנות העשרים המוקדמות שלהם הקימו עסקים השווים מיליארדים כמו מבוגרים שהחליטו לפתוח את העסק שלהם עם היציאה שלהם לגמלאות. אם אתה צעיר אל תתבייש לקבל עצות מאנשים מבוגרים ומנוסים יותר ממך, תתפלא עד כמה הם יעריכו את ההתלהבות שלך ואת הרצון שלך להצליח ועד כמה הם יהיו מוכנים לתרום לך מניסיונם. אם אתה מבוגר נסה להיעזר וליישם את מה שהחיים לימדו אותך בתחומים אחרים בהם עסקת.
אין לי זמן
קשה לקבל את התירוץ הזה. קיימים אינספור סיפורים על אמהות חד הוריות, המגדלות 6 ילדים, עובדות במשרה מלאה ולומדות לימודי תואר שני באוניברסיטה. אם הן מוצאות את הזמן גם אתה תמצא את הזמן.
רוב הסיכויים שעליך להשקיע יותר אנרגיה בשיפור היכולות שלך בניצול הזמן מאשר למצוא את הזמן.
ככל שאתה יותר עסוק כך אתה יותר נמרץ, יותר יעיל ומשיג הרבה יותר הישגים באותה יחידת זמן.
מיתוסים שאתה לא יכול להרשות לעצמך להאמין בהם
המיתוס: כדי להצליח צריך להיוולד למשפחה עשירה
המציאות: כמו בכל מיתוס גם במיתוס הזה יש גרעין של אמת. כמובן שאם נולדת למשפחה שיש לה קשרים, משאבים וניסיון רב בעסקים זה יכול מאד לעזור. קיימים סיפורים רבים של בנים למשפחות מבוססות שנכשלו ביזמיות שהקימו כמו שקיימים ספורים רבים של יזמים שנולדו למשפחות עניות וחסרות כל שזכו להצלחה מרובה.
המיתוס: אנשים מצליחים בעסקים כי הם נמצאים במקום הנכון בזמן הנכון
המציאות: כמובן שחשוב להיות במקום הנכון בזמן הנכון והרבה מצליחנים זקפו זאת כסיבה להצלחתם, אבל זה שאתה במקום הנכון בזמן הנכון עדיין לא אומר שתזכה להצלחה. אתה קודם כל צריך להיות האיש הנכון הנמצא במקום הנכון בזמן הנכון. במילים אחרות, זה לא מספיק להעלות על הטרנד הנכון, או למצוא את הרעיון הנכון. למעשה ההזדמנויות מגיעות לכולנו כל הזמן. כולנו היינו וכולנו נהייה במקום הנכון בזמן הנכון.
רק אלה שמזהים את ההזדמנויות ופועלים נכון כדי לתפוס לממש אותן הם אלה שזוכים להצלחה.
המיתוס: It's not what you know it's who you know
המציאות: זה נכון שלא ניתן להקים סיפור הצלחה לבד, בלי עזרה ותמיכה מאנשים אחרים. להכיר את ה"אנשים הנכונים" יכול לעזור מאד במקרים רבים. מצליחנים הם בראש ובראשונה "נטוורקרס". הם פוקדים את המקומות הנכונים, הם נכנסים לרשתות החברתיות הנכונות, הם הולכים לתערוכות הנכונות ומנצלים כל הזדמנות להתחכך ולהכיר אנשים בעלי השפעה. לכן זו לא שאלה של מזל אלה שאלה של עבודה נכונה וסיזיפית של בניית קשרים, יכול לבנות את הקשרים ויכולת להביא את האנשים שהכרת לתמוך בך ולעזור לך.
המיתוס: הכול בחיים זה שאלה של טיימינג
המציאות: הטיימינג הנכון זה מתי שנוצר הצורך. החברות המצליחות ביותר זכו להצלחה בגלל שנוצר הצורך למוצרים שלהן או לשירותים שהן מוכרות. יזמים צריכים לזהות טרנדים ולהיות קשובים לצרכים המשתנים של קהל המטרה שלהם.
המיתוס: כדי להצליח אתה צריך שיהיה לך את הרקע הנכון
המיתוס הזה למעשה מאחד בתוכו את כל המיתוסים האחרים – "כדי להצליח אתה צריך להיות בר מזל ושפקטורים אחדים יעבדו לטובתך, בלי הפקטורים האלה לא תוכל להצליח".
המציאות: מצליחנים רבים זכו להצלחה בגלל מי שהם ובגלל התכונות הפנימיות שלהם ולא בגלל סיבות חיצונית אלה או אחרות. ולמעשה מצליחנים רבים הצליחו למרות התנאים ולמרות הסיבות החיצוניות שעמדו בפניהם.
מצליחנים רבים יגדירו את הסיבות להצלחה כ"מוכנות הפוגשת הזדמנות". או "מה שחשוב זה לא מה שקורה לך אלא מה אתה עושה עם מה שקורה לך".