כיום ברור לחלוטין שעסק אפילו קטן לא יכול לתפקד ללא התייחסות מחשובית נאותה. הסיבה היא שתקלות מחשוב יכולות לגרום לבזבוז זמן רב ושעות עבודה יקרות של העובדים, ומעבר לכך להצטייר בצורה מאוד לא טובה מול הלקוחות.
לשם הדוגמא, ניקח לדוגמא עסק קטן בתחום שלכאורה לא זקוק למחשב- מרכז טיפולי פסיכולוגי. דרך דוגמא זו נוכל לראות כי אפילו הפסיכולוגים, שרוב פעילותם היא לשבת מול המטופלים ולהאזין להם בדריכות תוך מתן סיוע מתאים, למעשה צריכים את המחשב יותר מכפי שנראה לעין. למשל, הפסיכולוגים יצטרכו לעשות סיכומי טיפול ממוחשבים, לתקשר עם עמיתהם ולחפש חומר מחקרי דרך מנועי חיפוש. אם תהיה להם תקלה במחשב הם עלולים לפגום במהלך הטיפול התקין במטופל.
לכן מאוד חשוב שכל עסק כבר בשלב ההקמה שלו יחפש חברה ל שירות מחשבים ברמה מאוד גבוהה, תוך דגש על מתן שירות בזמן מותאם. השלב הראשון יהיה לאפיין את הצורך של העסק במחשוב, להתאים ולספק לו את החומרה והתוכנה הנדרשת כמו למשל שרתים , מדפסות, מחשבים נייחים או נייחים. חשוב גם לעשות תיאום ציפיות לגבי הליווי שידרש בהמשך, הטמעת המחשוב, תחזוקה ותוכניות גיבוי מתאימות.
המטרה היא בסופו של דבר שהשירות בנושא של מחשוב יהיה מהיר, איכותי ומדוייק לצרכים של הלקוח, על מנת שהעסק יוכל להתנהל כהרגלו בצורה אופטימלית ומקצועית. חשוב גם שיתקיימו יחסים ידידותיים בין האחראי על המחשוב בעסק לבין טכנאי המחשוב, ולכן כדאי לשים את הדגש מלכחתחילה גם על מקצועיות וגם על יחסי אנוש.