במהלך חיי היומיום, פוקדים אנו חנויות רבות, המעניקות לנו מגוון של שירותים, להם אנו זקוקים בחיינו, לדוגמא: שירותי הנעלה וביגוד. במרבית המקרים, הגורם המכריע לכניסתנו לחנות, מלבד חלונות הראווה, הם שלטים לחנויות, המצויים בדרך כלל בכניסה אליהן. בתחילת הדרך, התפקיד היחידי של שלטים לחנויות היה אך ורק להסביר לנו מהי שמה של אותה החנות, כשעל פיו נגיע להחלטה האם ברצוננו לבקר בה או לחלוף על פניה. כיום לעומת זאת, שלטים לחנויות מסמלים עוד הרבה דברים נוספים מלבד שם החנות, שאחראים אף הם במידה רבה למשיכת תשומת הלב וההתעניינות הרבה שקיימת אצלנו בזמן שאנו מסתכלים בהם.
שלטים לחנויות קיימים בגדלים, בעיצובים ובסוגים שונים, מתוכם בוחרים בעלי החנויות, את השלט שיוכל להעביר את המסר אותו הם מעוניינים להעביר לאותו קהל היעד אליו הם מכוונים, בנוסף לעוברים והשבים באותו האזור, שיוכל לייצג בצורה הטובה ביותר מבחינתם את המוצרים אשר ברשותם. שלטים לחנויות מהווים למעשה את העוגן שלהן, שכאלו מרשימים ודומיננטיים, נתפסים בדרך כלל בידי הציבור כמצביעים על חנויות יוקרתיות ובעלות מוצרים באיכות גבוהה, כשבתוספת למוצרים המוצגים בחלונות הראווה שלהן, מביאים לסקרנות עזה מצידנו לגלות מה נמצא באותם החנויות. לפני שבוחרים שלטים לחנויות נדרשת מחשבה עמוקה שתעמוד מאחורי בחירתם, שבחירה נכונה תביא לעלייה במכירות ותקדם את אותם החנויות. כתוצאה מכך, יש לקחת בחשבון עזרה מגורם מקצועי בבחירת שלטים לחנויות, שיוכל להביא לידי ביטוי את הרעיוניות והחזיונות של בעלי החנויות לידי ביטוי באופן הטוב ביותר.
ניתן להזמין שלטים לחנויות ממספר חומרים באיכויות שונות, כשהגורם שמכריע כאן את הכף הוא התקציב. אם עומד ברשותכם תקציב גבוה, נצלו אותו בצורה היעילה ביותר עבורכם ובחרו שלטים לחנויות ברמה גבוהה שתצדיק את השקעתכם הרבה בכך. לעומת זאת, אם לרשותכם עומד תקציב נמוך לבחירת שלטים לחנויות, נסו להוציא ממנו את המקסימום ובחרו את השלטים שיביעו את המסר שאתם מעוניינים להעביר בצורה שתשפיע על קהל היעד אליו אתם מכוונים בצורה האפקטיבית ביותר. בנוסף, כיום ניתן למצוא שלטים לחנויות הפועלים על מנגנון חשמלי, המשדרג משמעותית את השפעתם בקרב העוברים והשבים, כשחנויות בהן קיימים השלטים הללו, הן בדרך כלל יותר פופולאריות ומשגשגות מכאלו העושות שימוש באותם שלטים לחנויות סטנדרטים, אותם זכינו להכיר משנים עברו.