כמעט בכל מקום בו נעבור במשך היומיום, ניתן יהיה להבחין בנוכחותם של שלטים, המהווים כיום בעצם חלק בלתי נפרד מחיינו. בהתאם לכך, נוהגים כיום להשתמש בשירותם של שלטים למספר רב של מטרות, כשתפקידם המרכזי מתמקד למעשה בהעברת מסרים מסוימים לציבור, המופנים אליו מגורמים שונים. לכן, לכל שלט שעל פניו נראה לנו כחסר משמעות ותועלת בכל פעם שאנו חולפים על פניו, קיימת קרוב לוודאי חשיבות גדולה עבור אנשים מסוימים.
שלטים לחנויות- יוצרים את האינטראקציה הראשונית עם הצרכנים
לשלטים המוצבים בפתחה של כל חנות, קיימת אולי החשיבות הגדולה ביותר בהשפעה ובשכנוע של הצרכנים להיכנס לתוכה, כשיוצרים בעצם את האינטראקציה הראשונית בינם לבין אותה חנות. על פי המידע המוטבע על גביהם של אותם שלטים, יכולים למעשה הצרכנים לקבל את האינדיקציה מהם השירותים או המוצרים שמציעה עבורם אותה חנות, כשבמידה ומדובר בנושא בעל חשיבות כלשהי עבורם, גוברים הסיכויים כי יבחרו להיכנס ולהתרשם ממנה יותר לעומק.
שלטים לפרסומות- הדרך הטובה ביותר למיתוג חברות ועסקים
המטרה המרכזית של כל קמפיין שיווקי בו נוקטת חברה או עסק בכל סדר גודל, היא כמובן להביא למיתוגם בקרב קהל היעד אליו מבקשים לפנות. שימוש בשירותם של שלטים לפרסומות, במיוחד בהצבה של שלטי חוצות, תורמת למעשה באופן ניכר להליך המיתוג של אותו גורם מפרסם, כשבמשך תקופה לה קצרה נתקלים הצרכנים כמעט בכל מקום בו נמצאים באותם הפרסומים על גבי השלטים.
שלטים למטרות ניווט- מביאים אותך ליעד המבוקש
את החשיבות הגדולה של שלטים בעולמנו, ניתן לראות בצורה הטובה ביותר בשירותי הניווט שמספקים לנו מידי יום, בלעדיהם היה קושי רב בהתמצאות בכל מקום. בין אם מדובר בשילוטי דרך, או לחילופין בשילוטי פנים במתקנים ובמבנים מסוימים, מספקים עבורנו השלטים את כל פתרונות הניווט וההתמצאות הדרושים.
שלטים היו וימשיכו להיות חלק משמעותי בחיינו, כשהמטרות הרבות אליהן משמשים עבורנו, מוכיחות זאת בצורה הטובה ביותר. משילוט המכוון דרך רגלית או רכובה, דרך שילוט המתריע ומזהיר מפני סכנות שונות, ועד לשלטים למטרות פרסום של עסקים, מוצרים ושירותים שונים, רק מוכיחים ומדגישים עוד יותר, מדוע התלות שלנו בשלטים היא כל כך גדולה.