מה מקור הרעיון שעומד מאחרי המושג חוכמת ההמונים
שטראוס שלי הוא בעצם אתר שמתבסס על הקונספט של חוכמת ההמונים. מה בעצם הכוונה ברעיון שמאחרי חוכמת ההמונים? למה מתכוונים במושג הזה? למי הוא יכול להועיל ואיך הוא תורם לחברות מסחריות. במאמר הקצר שלפניכם ננסה לענות לפחות על חלקן הארי של השאלות האלו.
היכולת של הפיכת רעיון אישי שלכם למוצר חי וקיים בזכותה של חוכמת ההמונים
תחשבו לדוגמא על מוצר אהוב מאוד כמו שוקולד חברות מסחריות כדוגמת שטראוס עלית שמייצרות שוקולד משנות ומחדשות גרסאות כול הזמן. עכשיו תחשבו מי עושה זאת עבורן. מין הסתם מחלקות הפיתוח של החברות. נשאלת השאלה אם כול החוכמה נמצאת שם והאם לקוחות החברה עשויים לתרום לחברה עם רעיונות שונים. מין הסתם התשובה היא חיובית. התוצאה היא שחברות מסחריות משתפות יותר ויותר את הלקוחות שלהן בבעיות שונות מתוך הנחה שהם יכולים להציג להם פתרונות שונים ועל הדרך זה מאפשר לחברות לחזק את הקשר אל מול הלקוחות שלהן. חוכמת ההמונים הוא הקונספט עליו הן נסמכות
קונצרן שטראוס עלית והמוצר הזה שנקרא שטראוס שלי
פרויקט שטראוס שלי הוא בדיוק המוצר שמאפשר לחברת שטראוס ליישם רעיונות של חוכמת ההמונים. היא עושה זאת באמצעות אתר אינטרנט שבו מעלים הצרכנים רעיונות שונים, מקבלים פידבקים שונים וכמובן שומעים את הדעה המקצועית של האנשים של חברת שטראוס עלית. שטראוס שלי עלה עוד ב2010 ונכון להיום כבר כמה רעיונות שנולדו בו קרמו עור וגידים
התרומה יוצאת הדופן של הפצת רעיונות בעזרת רשתות חברתיות
כשמדברים על חוכמת ההמונים אי אפשר שלא לדבר על התרומה של האינטרנט ושל הרשתות החברתיות. אין ספק שבלעדיהן היה הרבה יותר קשה להפיץ רעיונות שונים ולכן כול היישומים של חוכמת ההמונים או לפחות רובם מין הסתם לא היו מתקיימים. בגדול הרעיון הוא לגדל רעיון לקבל עליו תגובות ולהפיץ אותו הלאה. הרשתות החברתיות אלו הם בדיוק המקומות הכי טובים לעשות את זה מין הסתם
מה עושים הצרכנים במסגרת של פרויקט שטראוס שלי
עכשיו נשאלת השאלה מה בעצם עושים הצרכנים במסגרת שטראוס שלי, איך זה באמת עובד? האמת היא שמדובר על אתר פשוט וידידותי להפליא. הוא מחולק לקטגוריות לפי תוחמי מזון שונים. בכול אחד מהתחומים יכולים הצרכנים לעלות רעיונות באופן מילולי. האנשים של שטראוס עוקבים אחרי הרעיונות האלו ואת אלו שנראים להם וגם זוכים לניקוד גבוה הם מקדמים הלאה ובוחנים את הייצור שלהם.
דוגמא אחת וממש טובה בהקשר של חוכמת ההמונים וקונצרן שטראוס עלית
שוקו טורטית האם החיבור הזה נשמע לכן הגיוני? מסתבר שכן. תחשבו על שוקו משקה ממש אהוב יחד עם טורטית שהיא חטיף מאוד אהוב. עכשיו תקחו ותחברו בין השניים ותראו מה יצא לכם. מסתבר שהתוצאה יכולה להיות ממש טעימה. זה בדיוק מה שעשו בשטראוס בעקבות רעיון שעלה מצד צרכנית אחרי שהאנשים של החברה בקשו רעיונות למשקאות של חורף. התוצאה כמו שהתחלנו משקה שעבר לייצור ועלה על המדפים בתור שוקו טורטית משקה מתוק וממש טעים