עולם העסקים כיום הוא קשה ותחרותי. כל חברה ובית עסק צריכים ליזום פעולות של קידום מכירות כחלק ממאמצי השיווק. קידום מכירות היא פעולה להגברת מכירות באופן מיידי על ידי חשיפת החברה, מוצריה ובעיקר הצגת מוצרים או שירותים חדשים שהחברה מציעה. לרוב, הפעלת דלפקי מכירה וחלוקת מוצרי פרסום יביאו לחשיפה מיידית ואפשרות להגברת מכירות. מעבר לפעולות מכירה באמצעות פרסום וקד"מ ישנן שיטות נוספות כמו דיוור ישיר, מכירה פרונטלית, מכירות באמצעות האינטרנט (קופונים, אתרי מכירה ועוד) או הקמת מערך טלמרקטינג למכירות בתוך החברה או באמצעות השכרת שירותי חברה חיצונית (outsourcing).
דיוור ישיר
דיוור ישיר אפשר לבצע באמצעות שליחת דברי דואר רגיל או דואר אלקטרוני. לרוב מציעים הזדמנות כמו הנחה משמעותית, השתתפות בהגרלה או הטבה משמעותית בצורת קופון או שובר הנחה לרכישה עתידית. דיוור היא דרך טובה לגרום ענין ולהביא לקוחות ותיקים או למשוך לקוחות חדשים לבצע רכישה. גם אם הלקוח לא מבצע רכישה מידית עדיין החברה הרוויחה פרסום ישיר.
מכירה ישירה
מכירות פרונטליות (פנים מול פנים) היא דרך להשפיע על הלקוח לבצע רכישה גם אם הוא לא היה מעונין במוצר מראש. אנשי מכירות אסרטיביים יודעים לעוט על הלקוח ולסחוט ממנו מכירה לאחר ביצוע מצגת ושכנוע הלקוח שנמצא מולם. איש מכירות באולם תצוגה שמראה בקיאות במוצר והינו בעל יכולת מכירה גבוהה יודע לשכנע לקוחות לבצע רכישה באמצעות קסם אישי ושכנוע מניפולטיבי כך שהלקוח משכנע את עצמו בנחיצות המוצר ומבצע את הרכישה בלב שלם.
מכירה באינטרנט
בהתאם לאופי העסק ומוצריו ניתן לצאת במסע פרסום במנועי חיפוש או במדיות החברתיות ולמשוך לקוחות חדשים לאתר החברה. יציאה במבצע אטרקטיבי או השתתפות באתרי מכירות פעילים כמו אתרי קופונים ועוד תביא לחשיפת החברה ומשיכת לקוחות חדשים לרכוש מוצר בהנחה משמעותית ולא לחכות עם הרכישה.
מכירות טלפוניות
תגבור השיחות היוצאות ללקוחות ותיקים וללקוחות חדשים יגביר לרוב את היקף המכירות. בית העסק יכול לבצע בעצמו את מערך השיחות במידה ויש לו את האנשים המתאימים לכך. במידה ואין אנשי מכירות טלפוניות מנוסים יש לשקול להוציא את העבודה לחברה המתמחה במערכי טלמרקטינג.
קד"מ
דלפקי מכירה וחלוקת מוצרי פרסום כמו מגנטים, דוגמאות, מחזיקי מפתחות וכד' עליהם מודפס לוגו החברה יביאו לרוב לקידום מכירות מיידי. כדאי להשתתף בתערוכות, ירידם או כנסים מקצועיים ולחשוף את החברה ומוצריה. דלפקי מכירה גורמים להתקהלות סביבם וזו דרך לחתום על עסקאות מכירה במקום.